Forbes Israel Logo

טבע מאיצה תוכנית ההתייעלות: תפטר 5,000 עובדים עד שנת 2014

חברת "טבע" הודיעה היום על האצת תוכנית ההתייעלות, במהלכה תנקוט שורה של צעדים לייעול פעילות החברה וצמצום עלויות הייצור. בין הצעדים מתוכנן גם צמצום משמעותי של כוח האדם בחברה, וכ-5,000 עובדים (כ-10% מכלל עובדי החברה) צפויים למצוא עצמם מחוץ למשרדי ענקית התרופות עד שנת 2014.

בנוסף לגל הפיטורים המאסיבי, בחברה מתכננים גם למכור נכסים אשר אינם "נכסי ליבה" ואינם חיוניים לעתיד החברה, וצעדים נוספים לשיפור יעילות תהליך הייצור. 

"מודעים לכך שזו תהיה תקופה קשה". לוין I צילום: פרקר יאנג

ב"טבע" מצפים להצליח לצמצם את עלויות הייצור ב-2 מיליארד דולר עד שנת 2017, מתוכם מיליארד דולר כבר עד שנת 2014. "ההאצה בתכנית ההתייעלות תחזק את טבע תוך שיפור מעמדה התחרותי בשווקים הגלובליים" אמר נשיא ומנכ"ל החברה ג'רמי לוין. "אנו מודעים לכך שזו עשויה להיות תקופה קשה עבור רבים מעובדינו ואנו מחויבים לפעול בהגינות, יושר וכבוד ולספק תמיכה בתקופה זו" המשיך. 

בנוסף להכרזה על האצת תכנית ההתייעלות, ב"טבע" אישררו היום את התחזית הפיננסית לשנת 2013, לפיה תסיים החברה את השנה בסמוך לנקודות האמצע של הטווחים אשר צפתה בעבר, ותרשום הכנסות נטו של כ-20 מיליארד דולר. 

יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת מחקר בכלל פננסים ברוקראז' רואה בהודעה צעד חיובי משתי סיבות עיקריות: "הראשונה היא שטבע מעדכנת את יעדי הקיצוץ ל-2 מיליארד דולר – בטווח העליון של התחזית שנתנה לשוק לפני פחות משנה (1.5-2.0 מיליארד). הסיבה השנייה קשורה למהימנות ההנהלה: ההודעה על צמצום של כ-10% מעובדי החברה ממחישה לשוק כי החברה ממוקדת בעמידה ביעד היומרני וכי התכנית אכן ברת-ביצוע". בנוסף, העריך קרייזמן כי בשורת הקיצוץ לא תפסח גם על עובדי החברה בישראל (כ-7,400 עובדי החברה מועסקים בארץ).

ניר אומיד, סמנכ"ל השקעות בבית ההשקעות תמיר פישמן אמר כי "מדובר בתכנית אין ברירה ואני מניח שטבע לא שמחה לקצץ – ובמקביל תעשה הכל בכדי לשמור על תקציבי המחקר והפיתוח."

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן