חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

טבע עקפה התחזיות: דיווחה על עליה של 2% בהכנסות ברבעון השלישי

בלב הסערה סביב פיטורי המנכ"ל ג'רמי לוין, פרסמה היום טבע את דו"ח הרווח שלה לרבעון השלישי של 2013, לפיו חלה עליה של 2% בהכנסות החברה.

הכנסות טבע הסתכמו ברבעון החולף ב-5.1 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 1.27 דולר. ההכנסות ל-2013 צפויות לנוע בין 19.7 ל-20.3 מיליארד דולר.

את העלייה מסבירים בחברה בעיקר בשל מכירות גבוהות יותר של תרופות גנריות בארה"ב, הכנסות גבוהות יותר מתרופות ייחודיות, תרופות ללא מרשם ותרופות גנריות בשאר העולם.

ההכנסות באירופה ובארצות הברית, המהוות 82% מהכנסות החברה, עלו ב-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, בשאר העולם, ירדו הכנסותיה של טבע בכ-8% בהשוואה לרבעון השלישי של 2012.

עליה בהכנסות, ירידה ברווח. טבע | צילום: רויטרס

גם ההכנסות מתרופת הדגל של החברה, הקופקסון, עלו ברבעון החולף ב-1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה והגיעו ל-1.05 מיליארד דולר. יחד עם זאת, מנמקים בחברה את הגדלת ההכנסה מהתרופה כתוצאה מעליות מחירים בארצות הברית ולא כתוצאה מהגדלת המכירות.

לעומת העליה בהכנסות, רשמה החברה ירידה ברווחים. הרווח הנקי שרשמה ברבעון האחרון עמד על 1.1 מיליארד דולר, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם בתזרים המזומנים, שעמד על כ-444 מיליון דולר, חלה ירידה של 58 אחוז לעומת השנה שעברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן