חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

טוב מהציפיות: כלכלת גוש היורו התכווצה ברבעון הראשון ב-0.2%

כלכלת גוש היורו ממשיכה להתכווץ. על פי נתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, התמ"ג בגוש היורו ירד ברבעון הראשון של השנה ב-0.2% והשלים נפילה שנתית של 1.1%. אולם, מדובר בנתון טוב מציפיות האנליסטים שחזו כי התמ"ג ירד ב-0.6%. 

בלשכה מסבירים כי הירידה הקלה בתמ"ג נובעת מיציבות במלאים ובביקושים של משקי הבית בגוש. "גוש היורו ממשיך להתכווץ למרות שיש נתונים שמראים שיפור כלשהו במצב הכלכלי באזור", אומר הכלכלן הבכיר של חברת קפיטל אקונומיקס ג'ונתן ליונס. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בנוסף פורסם היום כי המכירות הקמעונאיות בגוש היורו ירדו ב-0.5% ברבעון הראשון ל-1.1% מהתמ"ג. בניגוד לנתון התמ"ג, הירידה במכירות הייתה גדולה מציפיות האנליסטים. נתון זה מראה על היחלשות הצריכה הפרטית. 

צילום: רויטרס

לטענת כלכלנים, הירידה במכירות היא צפויה לאור הגידול באבטלה בגוש, שהגיעה בחודש אפריל ל-12.2%. "הצרכנים עדיין לא תורמים הרבה לצמיחת הכלכלה בגוש היורו. הדבר מפתיע במיוחד במדינות בהם שיעור האבטלה נמוך וכוח הקנייה חזק". 

על פי תחזית הנציבות האירופית, כלכלת גוש היורו צפויה לשוב ולצמוח החל מהרבעון הנוכחי. בנציבות מצפים כי התמ"ג בגוש היורו יגדל בשיעור של 0.1% בסוף הרבעון השני של השנה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן