חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

טוב שההגה בידיים שלה? פורד מציגה – מכונית ללא נהג

מלאכת הנהיגה תהפוך בשנים הקרובות בטוחה יותר והצפיפות על הכבישים תפחת, כך מנבאים מנהליה של חברת הרכב פורד, ככל שהמכוניות יקחו על עצמן יותר ממיומנויות הנהג כמו בלימה, האטה, האצה, פניה ומתן תשומת לב לסביבה.

פורד הציגה את המכונית האוטומטית שלה, או מכונית ללא-נהג (driverless) כפי שנהוג לכנותן, בשבוע שעבר בברצלונה. המכונית מצוידת בחיישני אינפרא-אדום שסורקים את הסביבה אחר כלי רכב אחרים, הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות, ומעריכה את קרבתם לרכב בטווח של עד 70 מטרים.

המכונית פותחה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת מישיגן וחברת הביטוח State Far, והיא יכולה גם לתקשר עם מכוניות אוטומטיות נוספות. "אנו רואים עתיד של מכוניות שמתקשרות אחת עם השניה ועם העולם הסובב אותו על מנת להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר, להקל על עומסי התנועה ולשמור על הסביבה", אמר סטפן אודל, נשיא פורד אירופה.

מצויידת בחיישני אינפרא-אדום "לקריאת" הסביבה | צילום: אתר החברה

אוניברסיטת מישיגן מפתחת את החיישנים וה"מוח" של המכונית האוטומטית של פורד, שיעזרו לה להבין את הסביבה. חב' הביטוח State Farm עוזרת להעריך את הסיכונים וההטבות שיצמחו ממכונית כזו. בחודש שעבר, פורד גם החלה לעבוד עם המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס (MIT) על מנת לסייע לרכב, באמצעות אלגוריתמים מיוחדים, לצפות מראש כיצד כלי רכב אחרים והולכי רגל עשויים לפעול. וגם אוניברסיטת סטנפורד משתתפת במאמצים, וביחד עם פורד הן חוקרות איך יוכל הרכב לתמרן כך שחיישניו יוכלו "לראות" מסביב למכשולים.

אם כל אלו לא הספיקו לכם לפחות כדי להתעניין, פורד חידשה שיתוף פעלה רב שנים עם אוניברסיטת RWTH Aachen בגרמניה, על מנת לראות איך נהגים אחרים יגיבו למכונית האוטומטית, כמה מידע צריכה המכונית להעביר לאדם במושב הנהג, וכמה מהר צריכה המכונית לותר לו על השליטה. במקרה הזה, העברה מוקדמת מדי עשויה לתפוס את האדם לא מוכן.

רוצים להשתכנע עוד? צפו בסרטון.)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן