Forbes Israel Logo

טורקיש איירליינס נחשדת בעבירות מס בהיקף של 8 מיליון שקל

פרקליטות מחוז ת"א הודיעה ביום חמישי האחרון לחברת טורקיש איירליינס ומנהלה, פאתיח דוגן, על כוונה להגיש נגדם כתב אישום בגין עבירות מס, בכפוף לשימוע.

על פי החשד, בין השנים 2006-2010 נהג הסניף הישראלי של טורקיש איירליינס בשיטה לפיה נרשמו במרמה בתלושי השכר שהופקו בישראל, בגין עבודתם של עובדי החברה הזרים, סכומים נמוכים מהשכר האמיתי שהתקבל בפועל בחשבונו של כל אחד ואחד מהם בסניף בנק טורקי אשר נמצא באיסטנבול.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בדרך הפעולה המתוארת לעיל נמנע הסניף הישראלי מלנכות מס שהיה עליו לנכות מעובדיו הזרים, ולהעבירו לרשויות המס בישראל. בכך עזרה החברה לעובדיה הזרים להגדיל את הכנסתם ולקבל חלק ניכר ממשכורתם "בשחור" וכפועל יוצא מכך להימנע מדיווח מלא ונכון ומתשלום מס אמת על הכנסת העבודה המלאה והאמיתית שלהם.


צילום: יח"צ

באופן המתואר לעיל, התחמק על פי החשד הסניף הישראלי מדיווח מלוא שכר העובדים הזרים, הנאמד בכ 6.76 מיליון שקל, ובאי ניכוי מלוא המס מהעובדים הזרים, ואי העברתו לרשויות המס בישראל בסכום של 1.52 מיליון שקל.

בשל מעשים אלה נשקלת האפשרות להאשים את הסניף הישראלי ואת מנהלו, כמו גם את רואי החשבון שייצגו אותו בפני רשויות המס, בעבירות של ניהול פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים, עבירות של מסירת תרשומות כוזבת בדו"ח תוך שימוש במרמה עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס.

בימים אלה זומנו נציגי החברה בישראל לשימוע על ידי עורכת דין מינה זמיר, הממונה על עניינים פיסקליים בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.