Forbes Israel Logo

טיפול פסיכולוגי אונליין: Talkspace הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

Talkspace, הסטארטאפ הישראלי שמנגיש את הייעוץ הפסיכולוגי לקהל הרחב באמצעות אפליקציה, השלים סבב גיוס נוסף בהיקף של 15 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה קרן Norwest Venture Partners בהשתתפות המשקיעים הקיימים בהם Spark Capital, Soft Bank, Metamorphic Ventures ו-TheTime. החברה מציעה התכתבות בלתי מוגבלת עם פסיכולוג שהותאם באופן אישי למטופל, בעלות סמלית של 25 דולר לשבוע, סכום נמוך בהרבה מטיפול פסיכולוגי פיזי טיפוסי.

המתכון להצלחה: נוחות, אנונימיות ועלות

כנראה שהפורמט הוירטואלי לטיפול פסיכולוגי מצא חן בעיניי לא מעט אנשים הן בשל הנוחות, העלות הכספית או העובדה שהם פשוט לא צריכים להיפגש באופן פיזי עם פסיכולוג כדי לקבל טיפול מוצלח לא פחות, תוך כדי שמירה על הפרטיות שלהם (השירות עצמו אנונימי לחלוטין). כיום למעלה מ-300,000 אנשים ברחבי העולם כבר השתמשו בשירות דרך האפליקציה (אנדרואיד ו-iOS) או בגרסת הווב.

במהלך השנה האחרונה, Talkspace שילשה את בסיס המשתמשים שלה, והרחיבה את כמות הפסיכולוגים המורשים להציע את שירותיהם ל-1,000, זאת במטרה להתמודד עם הביקוש. כפי שניתן לראות באתר החברה, הטיפולים נוגעים במגוון נושאים וכוללים בין היתר ייעוץ זוגי, טיפול שנקרא ״Social Media Therapy״, עבור ניהול חיים בריאים יותר ברשתות החברתיות, ובעתיד גם אמורה להתווסף אופציה לטיפול קבוצתי. מוקדם יותר השנה השיקה החברה מספר פיצ׳רים חדשים כגון היכולת לשלוח הודעות אודיו ווידאו, במטרה לאפשר למשתמשים שחפצים בכך לנהל אינטראקציה קצת יותר אישית עם המטפלים שלהם.


Talkspace לא מצריכה מפגש פיזי עם פסיכולוג | צילום מסך: יוטיוב

Talkspace הוקמה ב-2012 על ידי הזוג רוני ואורן פרנק, שכיהן כמנכ"ל של קבוצת מקאן אריקסון בישראל. לאחר שהזוגיות של השניים ניצלה על ידי טיפול זוגי, הם החליטו להביא את העזרה אל כלל האוכלוסיה, ברחבי העולם ובמרחב הוירטואלי. מאז הקמתה גייסה החברה קרוב ל-30 מיליון דולר; לפני קצת יותר משנה השלימה סבב גיוס בהיקף של 9.5 מיליון דולר בהובלת קרן Spark Capital ביחד עם המשקיעים הקיימים, ושנה לפני כן (2014) גייסה 2.5 מיליון דולר בהובלת Spark Capital ביחד עם Softbank.

רוני פרנק, אחת מצמד המייסדים מספרת כי בעזרת המוצר שפיתחו הם הצליחו לבטל הרבה מהחסמים שמנעו מאנשים להשיג עזרה מלכתחילה, זאת על ידי מתן טיפול באמצעות הודעות והאפשרות להתמודד עם החסם הגדול ביותר – ביטול הסטיגמה שנלווית לטיפול הפסיכולוגי. ״עם זאת, ככל שבסיס המשתמשים שלנו גדל, ראינו שיש דרישות חדשות לעוד דרכים לתקשר עם המטפלים. אנחנו שמחים לראות כיצד אנשים נמשכים למודלים החדשים שאנו מציעים, והמימון האחרון יאפשר לנו להמשיך ולחדש את הטכנולוגיה שלנו תוך כדי הנגשת הנושא של בריאות הנפש עבור מיליוני בני אדם בכל שנה״, הוסיפה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

יום חם בסייבר: Sixgill מגייסת 5 מיליון דולר, Nuro מגייסת 2.6 מיליון דולר

פייסבוק מסנג'ר מאפשרת עתה לשלוח SMS באנדרואיד

גיוס: Eyeview הישראלית מגייסת 22 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.