Forbes Israel Logo

טיפסו אל הדירוג: המיליארדרים החדשים ברשימת עשירי ארה"ב

רף הכניסה על מנת להכנס לרשימת 400 האנשים העשירים בארה"ב עמד השנה על כ–1.3 מיליארד דולר – הגבוה ביותר אי פעם (יחד עם 2007 ו-2008 שלפני המשבר הכלכלי). כלומר, הונם של 400 האנשים העשירים ביותר באמריקה גדל כל כך מהר, שזה הופך קשה יותר ויותר עבור מיליארדרים חדשים להיכנס לרשימה. השנה, למשל, החמיצו 61 אמריקאים עם הון בן 10 ספרות את החתך.

אז מי טיפס אל תוך הרשימה? בקרב ה-20 היו מספר יזמים אשר קצרו את פירות עבודתם הקשה. ג'ף סאטון, שבבעלותו מספר מהחנויות היקרות ביותר בשדרה החמישית ובטיימס סקוור שבניו יורק, ניקולס וודמן, מייסד גו-פרו, שעשה 1.3 מיליארד דולר מפיתוח מצלמה משוכללת, ורוברט פרה בן ה-35, אחד מ-9 מיליארדרים מתחת לגיל 40, שחברת ציוד הרשתות האלחוטיות שלו Ubiquiti זינקה אחרי דו"חות כספיים טובים מאוד בחודש אוגוסט. באותו הזמן הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו מתוך שירו של Jay-Z: " ובאשר למבקרים, הם יגידו לי שאני לא מבין, כל אחד יכול להגיד לך איך לעשות את זה, אבל הם אף פעם לא עשו את זה".


מייסד גו-פרו, ניקולאס וודמן | צילום: רויטרס

לא שאתה חייב להיות מתחום הטכנולוגיה כדי לעשות הון של מיליארדי דולרים. דון האנקי גרף 1.6 מיליארד דולר משירותי יעוץ פיננסי. גם וויליאם ארבי עשה את הונו מתאגיד ייעוץ פיננסי.

אולי זה לא ממש מפתיע, אולם שמונה אנשים, יותר משליש מהשמות החדשים ברשימה, ירשו את הונם. קתרין לוזיק, למשל, ירשה את הונו של אביה התעשיין פרד לנון לאחר מותו בשנת 1998. היא הצליחה לשמור על הונה הנרחב בסוד במשך 15 שנים, עד שפורבס רכש מסמכים מדיון בבית משפט שהוגש על ידי אחיינה, שרצה חתיכה מהעוגה לעצמו. יורשת נוספת שהצטרפה לרשימה היא דגמר דולבי, אשתו של ריי דולבי , מייסד "מעבדות דולבי", שמת ב-12 בספטמבר.

רשימת המצטרפים החדשים המלאה לדירוג 400 עשירי ארה"ב:

אליין מארשל, 8.3 מיליארד דולר

ג'ון מוריס, 4 מיליארד דולר

דן פרידקין, 2.5 מיליארד דולר

ריינהולד שמידינג, 2.5 מיליארד דולר

וויליאם ארבי, 2.3 מיליארד דולר

רוברט פיצ'יניני, 2.3 מיליארד דולר

מייקל רובין, 2.3 מיליארד דולר

ג'ון פרבר, 2 מיליארד דולר

סוזן הירט האגן, 2 מיליארד דולר

ג'ף סאטון, 2 מיליארד דולר

רוברט פארה, 1.95 מיליארד דולר

קתרין לוזיק, 1.7 מיליארד דולר

רוברט דאגן, 1.6 מיליארד דולר

דון האנקי, 1.6 מיליארד דולר

פיליפ ראגון 1.5 מיליארד דולר

ג'פרי לורברבאום, 1.45 מיליארד דולר

ריצ'רד יונגלינג, 1.4 מיליארד דולר

אן גיטינגר, 1.3 מיליארד דולר

ניקולאס וודמן, 1.3 מיליארד דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.