Forbes Israel Logo

טיפ מפרגן: אספן אומנות הוריש למלצרים בסטקייה האהובה עליו 100,000 דולר

הוא היה ידוע כ"מלך מינג", אך מאורין דונוהו פיטרס הכירה את רוברט ה. אלסוורט' פשוט כלקוח קבוע. אלסוורט' בן ה-85, שהיה סוחר אומנות מוכר בעולם, מת באוגוסט האחרון. אך עד מותו, הוא נהג לפקוד את הסטקייה של דונוהו במנהטן מדי יום, במשך יותר מ-50 שנה.

מבחינת דונוהו פיטרס, שממלצרת במקום, אלסוורט' היה הרבה יותר מלקוח – "הוא היה חבר יקר" . אלסוורט', כך נראה, רחש את אותה החיבה כלפי המלצרית האהובה – עד כדי כך שהוריש לה 50,000 דולר בצוואתו. דונוהו פיטרס אומרת שהיא לא ציפתה לזה: "הייתי בהלם כשקיבלתי את ההודעה", היא מספרת.

אך אלסוורט' לא עצר כאן. הוא הוריש 50,000 דולר נוספים גם לאחיינה של דונוהו פיטרס, שמלצר גם הוא במסעדה פעם בשבוע.

כנראה שצריך לדעת גם את מי לשרת | צילום: thinkstock

המחווה הזו מאוד מתאימה לאלסוורט', כפי שמעיד מקסוול הרן, יו"ר המחלקה לאומנות אסיאתית במוזיאון המטרופוליטן לאומנות. ב-1986 תרם הסוחר המנוח למוזיאון 480 ציורים של אמנים סינים חשובים מהמאה ה-19 והמאה ה-20. באותה התקופה ערכם של הציורים נעמד בכ-22 מיליון דולר.

במאי האחרון עבודות שונות מאחוזתו של אלסוורט', שכללו יותר מ-1,400 פסלים, ציורים ורהיטים סיניים, יפניים והודיים, הוצאו למכירה פומבית בכריסטיס. המחיר הכולל לו ציפו בבית המכירות היה 35 מיליון דולר. בסופו של דבר נמכר האוסף ביותר מ-132 מיליון דולר ושבר כמה שיאים.

רוב אחוזתו של אלסוורט', ששווה כ-150 מיליון דולר, הועברה לחברו משירו האשיגוצ'י. לאחר מותו, שאר האחוזה תימכר והכסף יועבר לכמה ארגוני צדקה.

לגבי המלצרית ואחיינה, שמוזכרים בצוואה כ"מאורין מדונהו'ס" ו"אחיינה של מאורין מדונהו'ס" – הם יכולים לראות במתנה הבלתי צפויה שקיבלו כטיפ אחרון ומפרגן במיוחד מהלקוח האהוב, שרצה שיזכרו אותו כאדם נדיב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.