Forbes Israel Logo

טראמפ מי? שוב – פוטין הוא האיש החזק בעולם

ישנם קרוב ל-7.4 מיליארד בני אדם על פני כדור הארץ – אבל 74 גברים ונשים גורמים לו לחרוג ממסלולו. הדירוג השנתי של האנשים החזקים בעולם מזהה אדם אחד מתוך כל 100 מיליון איש, אשר הפעולות שלו הן המשמעותיות ביותר.

מאות מועמדים נבחנו בארבעה תחומי מפתח: כמות האנשים שיש להם כוח מעליהם, כמות הכסף שהם שולטים בו, האם הכוח שלהם נמצא גם ברחבי כמה אזורים או תעשיות בעולם או בתחומים אחרים מהתחום שלהם, ועד כמה הם משתמשים בכוח שיש להם באופן פעיל. פאנל של עורכי פורבס קבע את הדירוג הסופי. הרשימה השנה מגיעה בתקופה של שינויים עמוקים ומהירים, ומייצגת את הניחוש הטוב ביותר שלנו לגבי האנשים שיהיו משמעותיים בשנה הקרובה.

פוטין, עקף את טראמפ | צילום: יוטיוב

בראש הדירוג נמצא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא עוקף את הבא בתור, נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, אשר עלה מהדירוג של שנה שעברה. את השלישייה הראשונה סוגרת קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שירדה בדירוג. נשיא סין שין ג'ינפינג עלה גם הוא – אל המקום ה-4. אחריו מופיע לראשונה מי שאיננו פוליטיקאי – האפיפיור פרנסיס.

נגידת הבנק המרכזי בארה"ב, ג'נט ילן, עלתה אל המקום ה-6 השנה. הדמות הראשונה מתחום הטכנולוגיה הגיעה רק אל המקום ה-7 – ביל גייטס. אחריו ממוקם לארי פייג', מייסד משותף ומנכ"ל באלפאבית. ראש ממשלת הודו, נרנדה מודי, נותר במקום ה-9 ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג סוגר את העשירייה הראשונה. מדובר בקפיצה גדולה מהשנה שעברה, אז היה במקום ה-19 בלבד.

צוקרברג. קפץ אל המקום העשירי | צילום: פייסבוק

ראש ממשלת ישראל, עלה מקום אחד מהשנה שעברה והתברג במקום ה-20. אך הוא יצטער לגלות שמנהיגה הרוחני של איראן, עלי ח'אמנאי, עקף אותו והגיע אל המקום ה-18. גם כוחה של בריטניה נמצא כנראה בירידה, כאשר ראש ממשלתה לשעבר דיוויד קמרון היה בשנה שעברה במקום ה-8, אך מחליפתו בתפקיד תרזה מיי נמצאת רק במקום ה-13 השנה.

ירידה גדולה חווה גם ברק אובמה, אשר כיאה לנשיא שעוזב את תפקידו מדורג השנה רק במקום ה-48.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן