חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

טשרניחובסקי יחכה: בנק ישראל דוחה את הכנסת השטרות החדשים למחזור

ארבעה חודשים אחרי שחשף את שטרות הכסף החדשים שייכנסו למחזור, ויישאו דיוקנותיהם של אמנים, הודיע היום בנק ישראל כי הכנסת השטרות למחזור תידחה בחצי שנה לפחות, ובמקום להיות מושקים עוד השנה, ההשקה צפויה במחצית השנייה של 2014.

בהודעת הבנק שפורסמה היום נכתב כי "בנק ישראל מציב דרישות קפדניות ובלתי מתפשרות, הן בפן העיצובי והן בפן הטכני של סדרת השטרות החדשה". לדברי הבנק,הדרישות הללו "מביאות להתמשכות תהליכי הייצור של השטרות החדשים. משך הדפסת כמות מינימלית של שטרות המאפשרת את הכנסתם למחזור אורכת כשבעה חודשים".

הכניסה למחזור של שני השטרות הראשונים בעריכים 50 שקל ו-200 שקל תידחה במספר חודשים, וצפויה במהלך המחצית השנייה של 2014. שני השטרות הנותרים, 20 שקל ו-100 שקל, ייכנסו למחזור מספר חודשים לאחר מכן.

מדובר בשטרות של 50 שקל ו-200 שקל – עליהם יופיע דיוקנם של שאול טשרניחובסקי ונתן אלתרמן, ועל השטרות של 20 שקל (עם דיוקנה של רחל המשוררת) ו-100 שקל (עם דיוקנה של לאה גולדברג).

בחודשים הקרובים יעביר בנק ישראל דוגמאות לבנקים וליצרני מכונות הממכר, הספירה והמיון לשם כיול המכונות מבעוד מועד, ויפתח בתכנית הסברה בחמש שפות ובמדיות שונות הנגישות לציבור כולו. במסגרת תכנית ההסברה יימסר לציבור מידע נרחב אודות סימני הביטחון המשולבים בשטרות, ואופן החלפת השטרות הישנים בחדשים.

על פי הבנק, השטרות הקיימים ימשיכו להיות בשימוש במשך מספר שנים, ולציבור יינתן פרק זמן של מספר שנים נוספות במהלכו תתאפשר החלפת השטרות הקיימים בשטרות החדשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן