Forbes Israel Logo

יד ראשונה ממלך: הקאדילק של מלך אנגליה לשעבר מוצעת למכירה

מכונית היוקרה שעוצבה ב-1941 במיוחד עבור הדוכס מווינדזור צפויה להמכר ב-800 אלף דולר במכירה פומבית שתערוך חברת RM בחודש הבא בניו יורק.

מכונית היוקרה, אחת הקדילאקים המפורסמות בעולם, הייתה ידועה כ"דוכסית". היא שימשה את הדוכס ואישתו ווליס סימפסון, כאשר שהו בניו יורק, שם בילו את רוב זמנם בסוויטה במגדל וולדורף באווניו פארק.

כלי הרכב ששימש את הדוכסים במשך 11 שנים, לא נראה מאז שנת 1952. הוא יימכר במכירה פומבית של דברי אומנות ומכוניות ב-21 בנובמבר.

"המכונית הזו היא חלק חשוב בהיסטוריה הממונעת כמו גם בהיסטוריה החברתית" אומר אלן סקונדו, סגן נשיא RM מכירות פומביות. "מהפרונט ועד החזית, דרך כל החלל הפנימי, זוהי הצהרה עיצובית שכמוה לא הגיעה עוד משיקאגו באותן שנים".

"הדוכסית". צפויה להמכר ב-800 אלף דולר | תמונה: מתוך אתר RM מכירות פומביות

הדוכס, המלך אדוארד ה-8 לשעבר, ויתר על כס המלוכה בדצמבר 1936, פחות משנה לאחר הכתרתו, כדי להינשא לבחירת ליבו, ווליס סימפסון, גרושה אמריקאית. הפרשה עוררה משבר חוקתי בבריטניה והייתה לאחד מסיפורי האהבה הגדולים של המאה ה-20.

הזוג נהג להסתובב בעולם האופן קבוע והדוכס אף היה למושל איי הבהאמה בין 1940-1945.

המכונית שהופיע ביומני חדשות ובתמונות של הזוג המפורסם, כוללת דלתות ופגוש שהוכנו בעבודת יד, גימורי עץ אגוז בחלל הפנימי, שטיח צמר בצבע תואם, חלונות חשמליים עם וילונות סטן וארבע תיבות מפלדת אל חלד לאכסן את תכשיטי הדוכסית. סמל משפחת ווינדזור מוטבע על הדלת.

לפי הרישומים, הדוכס שילם על המכונית המעוצבת 14 אלף דולר, מה שנחשב לסכום עצום עבור מכונית ב-1941.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.