Forbes Israel Logo

יוון חוזרת לרחובות: שביתה ושיבושים לקראת ההצבעה על אישור הקיצוצים

שביתה ביוון: הרכבות נשארות ברציפים ואילו בתי החולים פועלים במתכונת חירום בלבד כאשר העובדים ביוון מוחים נגד הכוונה של הממשלה לפטר אלפי עובדים במגזר הציבורי.

אתונה חייבת לבצע רפורמה רחבה ולצמצם את השירות הציבורי שלה בכדי לקבל את חבילת הסיוע, אך הקיצוץ האחרון הצית מחדש את הזעם בקרב היוונים שם שיעור האבטלה טיפס לכמעט 27%.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

שבוע של צעדות מחאה של העובדים בשירות המונציפאלי צפוי להסתיים בעצרת כללית ביוון בה ישתתפו נהגי אוטובוס, עובדי בנקים, עיתונאים וקבוצות עובדים נוספות.


צילום: רויטרס

אנחנו ממשיכים את המלחמה שלנו נגד מדיניות של השמדת העובדים והכוונת הכלכלה למיתון גדול יותר", אומר נשיא איגוד המגזר העסקי שקורא לחבירת כוחות עם המגזר הציבורי. "אנחנו נעמוד אל מול אלו, שבעזרת החלטות כושלות, מובילים את העם היווני לעוני ולייאוש".

בתוך כך, הטיסות הנכנסות והיוצאות לעיר צפויות להתעכב כאשר איגוד העובדים בנמל התעופה ישבות ל-4 שעות לאות הזדהות. התחבורה הציבורית בעיר גם היא תשובש כאשר נהגי האוטובוס יישבתו בשעות הבוקר ולאחר מכן שוב בשעות הערב. תחנות הרכבת ושירותי הבנקאות והמס יהיו סגורים לחלוטין.

השביתה מגיעה לפני הצבעה בפרלמנט ביום רביעי באתונה על הרפורמות שסוכמו עם האיחוד האירופי וקרן מטבע כתנאי להלוואה של 6.8 מיליארד יורו לחילוצה של המדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.