חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יוזמים ותורמים: 10 היזמים החזקים ביותר בעולם בשנת 2013

בדירוג 72 האנשים החזקים בעולם של פורבס ניתן למצוא שלל גדול של מייסדים, מנכ"לים, מיליארדרים וביורוקרטים. בעוד שלכולם יש את היכולת לשנות את העולם, מתחבאת בין השורות קבוצת משנה אליטיסטית אפילו יותר וחיונית לרוח הצמיחה הכלכלית: 10 היזמים החזקים ביותר.

הרשימה המתאפיינת באוריינטציה אמריקנית וגברית, ונשלטת בעיקר על ידי מייסדים ויזמים מתחום הטכנולוגיה. מכנה משותף לכולם הוא שכל אחד מהם בנה את העסק שלו מהיסוד, ובסופו של דבר גם השתמש בכוחו ובכסף שלו כדי להשקיע בצדקה וכדי לפתור בעיות הקשורות בפיתוח הגלובלי.

הראשון בדירוג מהווה אולי הפתעה: למרות שמיקרוסופט אינה מה שהיתה בשנות ה-90, ביל גייטס הוא עדיין האדם העשיר ביותר בעולם, תואר בו הוא מחזיק מאז 1994. בשנים האחרונות, הציב יו"ר חברת התוכנה סטנדרטים גבוהים לעמיתיו בנוגע למאמצים למיגור מגוון רחב של כמה מהמחלות הקשות ביותר, מפוליו ועד איידס. הודות לקשריו הטובים עם מיליארדרים כמו קרלוס סלים ומייקל בלומברג, גייסה קרן ביל ומלינדה גייטס תרומות בסך 335 מיליון דולר.

מימין: ברין, צוקרברג, גייטס | צילומים: רויטרס

מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, נמצאים שניהם במקום השני. ביחד, שווי הנטו המשוער של שניהם מתקרב ל-50 מיליארד דולר. פייג' נחשב לנדיב גדול כשזה נודע למחקר ולפיתוח. בספטמבר הודיע על השקעה חדשה של גוגל ב-Calico, חברה שלוקחת על עצמה אתגרים הקשורים במחלות תלויות גיל. ברין מפקח על גוגל X, מחלקה המקדמת טכנולוגיות מהפכניות ברחבי העולם (מכונית ללא נהג, המשקפיים של גוגל). מוקדם יותר השנה, תרם ביחד עם אישתו אן ווצ'יסקי 2 מיליון דולר לקרן מייקל ג'יי פוקס למלחמה במחלת הפרקינסון.

בגיל 29, מארק צוקרברג (המדורג מס 3 ברשימת היזמים החזקים) הוא היזם הצעיר ביותר בדירוג. מנכ"ל פייסבוק הרחיב את תחום השפעתו מעבר לרשת החברתית באמצעות תמיכה ברפורמת הגירה ובחינוך טכנולוגי. בשנה החולפת תרם 10 מיליון מניות של החברה לקרן קהילת עמק הסיליקון.

חלק מהשמות הבולטים ברשימה מגיעים מחוץ לארה"ב, כמו למשל מנכ"ל סופטבנק, מסיושי סאן, מנכ"ל Hon Hai תעשיות, טרי גו.

10 היזמים החזקים בעולם:

1. ביל גייטס
2. לארי פייג' וסרגיי ברין
3. מארק צוקרברג
4. מייקל בלומברג
5. מסיושי סאן
6. אלון מאסק
7. טרי גו
8. לארי אליסון
9. רובין לי
10. אליקו דאנגוטה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן