Forbes Israel Logo

יום ירוק בעולם: וול סטריט סגרה בעליות; מנית טסלה זינקה ב-13.6%

בורסות העולם ניערו מעליהן את הירידות של השבוע שעבר, ואת החרדה מפני מגמה שלילית, והתאפיינו היום בעליות שערים בולטות. המשקיעים באירופה ובאסיה קיבלו צפירות הרגעה מצד הבנקים המרכזיים היום בנוגע להרחבות הכמותיות, מה שדחף את הבורסות לעליות, שלח את הין לירידה חדה מול הדולר, והקפיץ את מחירי הנפט. הדבר הביא גם את וול סטריט לנעילה חיובית של יום המסחר.

מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.8%, S&P 500 התחזק ב-0.7% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.9% לערכו.


צילום: רויטרס

גם באירופה נרשמו עליות שערים משמעותיות: בורסת לונדון, שלא פעלה אתמול בשל חג, התחזקה ב-1.6%, ומתקרבת לשיא של 13 שנים. בורסת פרנקפורט רשמה עליה של 1.2%, בורסת פאריס קפצה ב-1.4% ובורסת מדריד קופצת ב-1.7%..3%.

הבורסות באסיה נצבעו גם הן בירוק: מלבד טוקיו שקפצה ב-1.2%, גם בורסת שנחאי זינקה היום ב-1.2%. בורסת הונג קונג התחזקה זה היום השני ברציפות, הפעם ב-1%.

מדד קייס שילר הבוחן את מחירי הבתים ב-20 מדינות בארה"ב עלה בכ-1.4% בהשוואה לחודש פברואר, העלייה החודשית הגבוהה ביותר מאז יולי 2012. בחישוב שנתי, עלו מחירי הדיור בארה"ב בכ-10.9%, העלייה השנתית הגבוהה ביותר מזה 7 שנים (מאז אפריל 2006).

בנוסף, גם מדד אמון הצרכנים לחודש מאי רשם שיא של 5 שנים. המדד הצביע על אומדן של 76.2 נקודות בחודש מאי, זאת לעומת אומדן של 69 נקודות בחודש אפריל. הערכות הכלכלנים עמדו על 72.3 נקודות.

בשבוע בו מיזם המכונית החשמליות הישראלי בטר פלייס הודיע על סגירתו, מנית טסלה מוטורס, הרכב החשמלי האמריקני בבעלות אלון מוסק רשמה היום זינוק של 13.6% במניה.

בסיומו של השבוע שעבר צללו הבורסות בשל הערכות שונות לפיהן צפוי הבנק הפדרלי לשנות את מדיניות ההרחבה הכמותית בה הוא נוקט. ההערכות הכניסו את שוקי העולם לסחרור, עד שהבנק המרכזי ביפן והבנק האירופי הביעו מחדש  את אמונם בתוכנית ההרחבה הכמותית. 

"יש עצבנות, אך המשקיעים עדיין מרגישים כי מניות הן הנכסים הכי טובים", אומר קית' באומן, אנליסט בהרגריבס לנסדאון. 

שוקי המניות מסביב לעולם הגיעו בחודש שעבר לשיאים אליהם לא הגיעו מזה שנים, בשל הכסף הזול מהבנק הפדרלי ומבנקים מרכזיים אחרים. אך הדברים שאמר יו"ר הפד בן ברננקי, לפיהם התאוששות השוק האמריקאי עשויה להביא לשינוי במדיניות ההרחבה הכמותית הביאה משקיעים רבים לחפש נכסים אחרים. "הייתה מגמת עלייה משמעותית, וכעת הגיע הזמן לבחור מניות ולהחליט אם אנחנו ממשיכים לגדול או שאנחנו נכנסים לתיקון", אומר מייקל יוסון, אנליסט שווקים בכיר בחברת CMC.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.