Forbes Israel Logo
קניון - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
קניון - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

לקנות ירוק: כך מציינות הרשתות הגדולות את יום כדור הארץ

דיור, קלווין קליין ומארק ג'ייקובס: ענקיות האופנה והביוטי חגגו את היום האקולוגי עם מבצעים אטרקטיביים והצהרה על יעדים סביבתיים עתידיים

שופינג אקולוגי: יום כדור הארץ שמצוין היום ברחבי העולם שם לעצמו למטרה להעלות את המודעות העולמית לסוגיית משבר האקלים. חגיגות היום הירוק תפסו את תשומת ליבם לא רק של פעילי סביבה והמשרדים הממשלתיים, אלא גם של חברות גדולות ומובילות במשק, בייחוד בעולם האופנה והביוטי.

מזה מספר שנים מנסות הרשתות הגדולות ליישר קו עם הטרנד הסביבתי ולהוריד את טביעת הרגל הפחמנית שהן מותירות אחריהן. איך הן עושות זאת? על ידי שימוש בחומרים אקולוגיים וידידותיים לסביבה, החלפת אריזות הפלסטיק באריזות מתכלות ואף השקת קווי מוצרים וקולקציות ירוקות שלמות.

מבצעים חד פעמיים וקולקציות ייחודיות

בארה"ב, מעצמת הקניות, קפצו חברות הענק על ההזדמנות והודיעו היום על מבצעים אטרקטיביים במיוחד. כך למשל תאגיד הענק Target פרסם מגוון הנחות חד פעמיות ומשמעותיות לקונים שיירכשו מוצרים שנחשבים לחסכוניים יותר, או כאלו הכוללים חומרים ממוחזרים.

סניף טארגט בניו יורק. צילום: Shutterstock
הנחות משמעותיות ברשת Target. צילום: Shutterstock

גם רשת האופנה J. Crew החליטה להיצבע בירוק והודיעה כי בנוסף להנחות היומיות שיוענקו היום, בכוונתה לשנות את יעדי שמירת איכות הסביבה של החברה בעשור הקרוב. על סדר היום: הפחתת פליטות הפחמן הדו חמצני ממפעלי החברה, שימוש מוגבר בחומרים ממוחזרים ושילובם בקולקציות עתידיות ועוד.

מהלך שיווק נקודתי או מדיניות מתמשכת

לצד הצעדים השיווקיים הנקודתיים, ישנן חברות אחרות עבורן הבחירה באופציה הירוקה היא עניין שבשכרה. חברת האיפור Ulta Beauty למשל, המיישמת מראשית דרכה פתרונות חדשניים בתחום, הקדימה והודיעה כבר בחודש שעבר על שיתוף פעולה עם חברת Loop, המאפשרת רכישה חוזרת של מוצרים ושילוח עם אריזות רב פעמיות.

חנות של אסתי לאודר. צילום: Shutterstock
גם מותגי האופנה נצבעים בירוק: חנות אסתי לאודר. צילום: Shutterstock

כאמור, לחגיגה האקולוגית הצטרפו מותגי על נוספים, לרבות חברת הטיפוח – אסתי לאודר, רשת בתי הכלבו Macy's, וגם מותגי העל קלווין קליין, דיור, מארק ג'ייקובס, ברברי ועוד.

לא רק בחו"ל

גם בישראל החליטו לציין את יום כדור הארץ. מעבר למותגים מקומיים בעלי אג'נדה ירוקה, גם חברות בינלאומיות הכריזו על מוצרים ומבצעים שיחולו גם בארץ. מותג העל H&M למשל השיק היום קולקציה ייעודית ששמה דגש על טכניקות צביעת בד ירוקות יותר. את הקולקציה ניתן לרכוש במגוון חנויות הרשת.

חנות Havaianas. צילום: Shutterstock
חנות Havaianas. צילום: Shutterstock

גם מותג הכפכפים הברזילאי האהוב HAVAINAS הודיע לכבוד המאורע על פרויקט בינלאומי משותף עם ארגוני שימור טבע ומכוני מחקר אקולוגיים. המותג השיק שלושה דגמי כפכפים הכוללים הדפסי טבע וסביבה, הזמינים באתר החברה ומגיעים במשלוח לישראל. ההכנסות ממכירת הדגמים יוקדשו לפרויקט שימור של שונית אלמוגים ייחודית בחופי ברזיל.

צילום התמונה הראשית: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.