חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יום לאחר החלטת הבנק הפדרלי: וול סטריט ננעלה בירידות

וול סטירט מתנהלת היום בירידות שערים על רקע פרסום מספר נתונים מאקרו. אתמול ננעלה הבורסה בירידות, לאחר שאתמול בתום ועידת ראשי הבנק הפדרלי התברר כי ימשיך בתכנית הרכישות בסך 85 מיליארד דולר בחודש עד להתאוששות נוספת של הכלכלה האמריקאית.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.5%, מדד ה-S&P 500 ירד גם הוא ב-0.4% ומדד הנסדא"ק איבד 0.3% מערכו.

היום פורסמו נתוני הדרישות לדמי אבטלה בשבוע שעבר, לפיהם חלה ירידה של כ-10,000 תביעות. הנתון עמד על 340 אלף דרישות חדשות, בדומה לתחזיות.

כמו כן פורסם היום מדד מנהלי הרכש של שיקגו, ורשם עליה חדה לעומת החודש שעבר. המדד נחשב לאינדיקטור עבור כלכלת ארצות הברית כולה.

צילום: רויטרס

בתוך כך, פיטר גרנרי, מנהל תחום אסטרטגיית מניות בבנק האירופי סקסו בנק, העריך היום כי "יש תחושה של בועה בשוק המניות האמריקאי". גרנרי מציין כי "לפני יומיים, כשמדד S&P עלה ב-0.6% על רקע פרסום נתון המכירות הקמעונאיות ומדד מחירי הבתים של שילר, "היתה זו הפעם הראשונה מזה שלוש שנים שהרגשתי שיש בשוק בועה. זה מאוד משמעותי מבחינתי, כי בסך הכל הייתי מאוד חיובי ביחס לשוקי המניות בשלוש השנים האחרונות. אבל הדברים משתנים ואני מאמין שהפדרל ריזרב החמיץ הזדמנות פז לצמצם את תוכנית ההקלה הכמותית שלו. מה שמתחיל להטריד אותי הוא מצב שבו מחירי המניות ממשיכים לעלות, ולא משנה איזה נתונים מתפרסמים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן