Forbes Israel Logo

יום רביעי רצוף של עליות בוול סטריט: "השוק עשוי לטפס לשיא"

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בעליות יום רביעיע ברציפות על רקע הסנטימנט החיובי בבורסות העולם והמשך פרסום הסיכומים הכספיים לרבעון השני של 2013. אתמול החלה עונת הדוחות עם פרסום סיכומיה של חברת האלומיניום אלקואה אשר הכתה את התחזיות. מחר יתפרסמו פרוטוקלי הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי לחודש יוני.

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.5% לערכו, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.7% ומדד הנאסד"ק רשם עליה של 0.6%.

באירופה התנהל היום המסחר במגמה חיובית: בורסת לונדון התחזקה ב-1%, בורסת פרנקפורט רשמה עליה של 1.1%, ובורסת פאריס הוסיפה 0.5% לערכה. גם המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה חיובית: בורסת שנחאי התחזקה ב-0.4%, הונג קונג הוסיפה גם היא לערכה 0.4% ובורסת טוקיו זינקה ב-2.5%.

קרן המטבע הבינלאומיות הורידה היום את תחזית הצמיחה העולמית בפעם החמישית מאז השנה שעברה, בעקבות ההאטה בשווקים המתפתחים והדאגות סביב המיתון באירופה. בדוח לגבי מצב הכלכלה העולמית, הזהירה קרן המטבע כי הצמיחה העולמית עלולה להאט אם הנסיגה של הבנק הפדרלי בארה"ב מתוכנית ההרחבה הכמותית תביא לחשש בשווקים ותפגע בצמיחה במדינות מתפתחות.


צילום: רויטרס

עונת דוחות בוול סטריט החלה אתמול ותמשיך לצבור תאוצה בימים הבאים, כשלכך מתווסף השיפור הכלכלי המתמשך בארצות הברית, בעיקר בשוק התעסוקה. "ייתכן שהחברות שוב יפתיעו לטובה", אומרים במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "זו תהיה תקופת מבחן לשוק המניות: שילוב של נתוני מקרו חיוביים ותוצאות רווח טובות יכול לסייע לשווקים לחזור ולטפס לשיאים חדשים למרות השינוי במדיניות הבנק הפדרלי".

ענקית האלומיניום אלקואה פרסמה כאמור אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. החברה עקפה במעט את הציפיות, שעמדו על רווח של 6 סנט למניה והכנסות של 5.83 מיליארד דולר, ודיווחה על רווח של 7 סנט למניה או 5.85 מיליארד דולר. "אלו תוצאות יוצאות מן הכלל", אמר יו"ר החברה, קלאוס קליינפלד.

גם פייסבוק מרכזת עניין לאחר ש"גרף החיפוש" אותו החלה לבדוק בחודש ינואר האחרון הגיע היום לפרופילים של מאות מיליוני משתמשים אמריקנים. בימים הקרובים יתרחב הפיצ'ר לכלל משתמשי הרשת החברתית ויוצב בראש כל עמוד, זמין לכל משתמש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן