Forbes Israel Logo

יום של דרמות בבורסה: בבילון מתרסקת, מניית טבע בהפסקת מסחר

הבורסה בתל אביב מתנהלת היום במגמה שלילית, כאשר במרכז המסחר עומדות שתי הדרמות שמספקות בבילון וטבע. 

מדד ת"א 25 יורד ב-0.6%, מדד ת"א 100 נסחר סביב רמות הפתיחה ומדד הבנקים רושם עליה של 0.3%. מדד התקשורת יורד ב-0.2%, מדד הנפט והגז עולה ב-0.3% ומדד הנדל"ן עולה גם הוא ב-0.2%.

לאחר שההסכם עם יאהו עומד כבר מספר ימים בסכנה, מכה חדשה נפלה היום על חברת האינטרנט הישראלית בבילון, שהודיע כי גוגל לא תחדש עימה את ההסכם שיסתיים ב-30 בנובמבר. ההסכם עם גוגל הוא מקור מרכזי להכנסות בבילון וביטולו מהווה פגיעה קשה מאוד בחברה, שמניותיה צוללות ביותר מ-60%.

צילום: אהוד כהנים

בצהריים הודיע נשיא ומנכ"ל טבע ג'רמי לוין כי הוא עוזב את תפקידו, מספר ימים בלבד לאחר ההכחשה הגורפת. הדירקטוריון החליט למנות את מנהל הכספים וסמנכ"ל בכיר בטבע, איל דשא, כממלא מקום זמני. הדירקטוריון הודיע על הקמת וועדה מיוחדת אשר תפעל לאיתור מחליף קבוע. בשל ההודעה הדרמטית נעצר המסחר במניית החברה.

בארצות הברית, צפוי הערב הבנק הפדרלי לפרסם הודעת סיכום לישיבת המדיניות התקופתית שלו, ולפזר את הערפל בנושא המשך מדיניות ההרחבה הכמותית.

"הציפיות בשוק לקראת הישיבה הערב ברורות למדי – הבנק הפדרלי לא יבצע שום שינוי במדיניות ההרחבה הכמותית. על רקע הדשדוש הכלכלי ונתוני התעסוקה הירודים, כמו גם הנזקים הכלכליים שנגרמו בעקבות ההשבתה הממשלתית, נראה שלא בשלו התנאים עבור הבנק הפדרלי להתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית. לפי שעה, מעריכים בשוק כי הבנק ימתין לפחות עד המחצית הראשונה של 2014 לפני שישקול להתחיל במהלך. גם מינויה של ג'נט ילן לתפקיד הנגידה הבאה מחזק הערכה זו, מאחר שהיא ידועה כתומכת במדיניות ההרחבה", כך אומרים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"במידה ובמפתיע נראה איתות על כוונת הבנק לצמצם בקרוב את המדיניות ההרחבה, הרי שהשווקים עשויים לסגת בחוזקה לאחור והדולר צפוי להתחזק", הוסיפו ב-FXCM.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.