חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יועצי ההשקעות ממליצים: אל תמהרו להיפטר מהמניות

אי אישור התקציב האמריקאי והאפקט השלילי הצפוי שלו על הכלכלה, מעמתים את המשקעים עם השאלה האם זהו הזמן לצאת משוק המניות? בזמן שמדד ה-S&P 500 רחוק רק כ-3% משיא כל הזמנים, יש האומרים כי משבר התקציב עשוי להיות מועד מוצלח לקצור מעט רווח, בשוק שבכל מקרה בשל לתיקון שלילי.

"התיקון האחרון, של 10%, הוא ירידה שלא התרחשה בעשרים החודשים האחרונים", מציין אריק דווידסון, פקיד השקעות בבנק Wells Fargo. הוא מייעץ ללקוחותיו להיפטר מהמניות האמריקאיות שברשותם, ולהעביר את השקעותיהם לאגרות חוב ולשווקים העולים.

יחד עם זאת, רוב היועצים הכלכליים והמשקיעים המוסדיים יועצים ללקוחותיהם להמשיך ולהחזיק במניותיהם בשלב זה. רק מעטים מדליקים נורה אדומה ומייעצים לעבור לנכסים בטוחים יותר.

איך תושפע מהמשבר? וול סטריט | צילום: רויטרס

עבור רוב המשקיעים בוול סטריט, תעלולי הפוליטיקאים הפכו כבר לעניין שבשגרה, לאחר שמשברים דומים קרו כבר ב-2011 וב-2012. הבורסה אומנם עשויה לסבול מתנודות בטווח הקצר, אך היא מפתחת במהירות עמידות למתרחש בוושינגטון.

אחד הטיעונים המרכזיים של אלה המרגיעים הוא ניסיון העבר המוצלח של הבורסה האמריקאית עם שביתות: בנק אוף אמריקה – מריל לינץ' בחן 17 מקרים של השבתה ממשלתית מאז 1976 ומצא כי בחודש שלפני ההשבתה עלתה וול סטריט ב-0.1%, ירדה במהלך ההשבתה ב-0.8%, ומיד לאחריה זינקה ב-1.1% תוך חודש.

המשבר הנוכחי מהווה גם הזדמנות לקנייה: "כל הירידות קצרות הטווח הקשורות למהלכים הפוליטיים של הממשל, היוו בעבר הזדמנויות קניה, ואני רואה את המשבר הנוכחי כאפשרות לקנות בהנחה בתקופה בה המחירים בשיא", מסביר מת'יו ד. מקול, נשיא Pen Financial Group. רשימת הקניות שלו כוללת בין השאר מניות של בנקים אירופיים: "חכם יותר לקנות אותן מאשר את המקבילות האמריקאיות מאחר שהן נמכרות במחירים נוחים בשל העננה שעדיין מרחפת מעל כלכלת אירופה".

רבים מאמינים כי הסכם בנוגע לתקציב יושג בימים הקרובים, כך שבכל מקרה לא יגרם נזק כלכלי רב, אך הקרב על התקציב נראה היום רק כקדימון לקראת הקרב החשוב יותר על העלאת תקרת החוב האמריקאית. מרבית היועצים הכלכליים מודאגים הרבה יותר מההשלכות של כישלון בנושא זה מאשר מתוצאות ההשבתה הנוכחית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן