Forbes Israel Logo
שני פדר. צילום: ניר סלקמן לפורבס
שני פדר. צילום: ניר סלקמן לפורבס

יוצאות מהמסך: המעבר של קהילות ממסכי הסלולר למרחב הפיזי תופס תאוצה

בוגרת פורבס Under30, שני פדר, החליטה שהיא לא מסתפקת בקשר הווירטואלי עם הקהילה אותה היא מנהלת באינסטגרם, אז היא ארגנה מפגש של יומיים שכלל תכנים מקצועיים, חוויות משותפות - וגם תחזיות טרנדים. "החלטתי שאני חייבת לעשות את המעבר הזה בין המסך לפיזי. שאני חייבת להכיר אותן באמת. במציאות"

שני פדר, חוקרת טרנדים, יוצרת תוכן באינסטגרם ומייסדת קהילת הלייף סטייל "הפרדיישן", החליטה לקחת את הקהילה אותה היא מנהלת באינסטגרם ולהעביר אותה מהמרחב הווירטואלי המוכר אל המרחב הפיזי. המטרה: לחזק את הקשר בינה לבין חברות הקהילה, ובין החברות לבין עצמן ("החלטתי שאני חייבת לעשות את המעבר הזה בין המסך למרחב הפיזי. שאני חייבת להכיר את חברות הקהילה שלי באמת. במציאות"). בשבוע שעבר היא הוציאה את התוכנית אל הפועל וערכה מפגש ייחודי לחברות הקהילה – חופשה של יומיים במלון בצפון הארץ, שבמהלכה הן נפגשו לראשונה מחוץ למסכי הסלולר, ונהנו מהרצאות על יזמות עסקית, סדנאות העצמה נשית, סדנאות סטיילינג, הרצאות על אורח חיים בריא, אירועים והשקות סביב טרנדים בתחום האופנה, ביוטי, מזון, וולנס.

את המפגש הייחודי פתחה פדר ולאחריה עלו בזו אחר זו מובילות דעת קהל, מרצות ממגוון תחומי הלייף סטייל ונשות עסקים, בינהן דר' להבית אקרמן שהרצתה בנושא טרנדים בטיפוח העור, אייל חג׳בי הרצה בנושא סטיילינג, ודבי מזיג שהרצתה על נטורופתיה ואורח חיים בריא.

"זאת רק ההתחלה, כי אני לא מפסיקה לחלום", אומרת פדר, "כל יום אני חולמת חלום חדש ומחכה להגשים אותו. וכשמעתיקים ממני? אני מאושרת ועוברת לחלום הבא, לחידוש הבא ולמטרה הבאה – כי ככה זה בחדשנות וככה זה בטרנדים. ה'פדקיישן' התחיל כחלום, הפך לחזון והתגשם למציאות. זה מפגש של עשרות נשים מגילאים שונים, סיגנונות שונים, תחומי עניין שונים, אבל גם די דומים, והביחד שלנו כקהילה היה פשוט הצלחה מסחררת. כל אחת מצאה את מקומה שם ונהנתה ממגוון התכנים המקצועיים שהיו למפגש להציע".

סדנאות מעשיות

פדר, שנבחרה השנה לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס, Forbes 30Under30, נחשבת כיום לאחת מיוצרות התוכן המובילות בתחום האופנה והטרנדים ברשת, בארץ ובעולם. מאחוריה קהילה גדולה של נשים המחכות בשקיקה לניתוחים, לפרשנויות ולתחזיות שלה.

אחת הסדנאות המרכזיות במפגש היתה סדנת העצמה נשית, "חיבור לנשיות שלי", שהנחתה הדר זוהר, מאמנת לזוגיות מעשית ומאמנת אישית. הסדנה הייחודית מציגה את הדרך הנכונה עבור נשים להגיע ל"גרסה הטובה שלנו, להיות מחוברות לנשיות, לאהוב את עצמנו ולשחרר את הביקורת הפנימית והחיצונית. אלו כלים משני חיים", אמרה זוהר. "לכל אחת מאיתנו יש 3 מערכות יחסים בחייה – אחת עם החיים, אחת עם עצמנו והשלישית היא מערכת היחסים הזוגית שלנו. מערכת היחסים שלנו עם עצמנו משפיעה על כל מערכות היחסים האחרות".

מפגש ייחודי שמשלב בין העצמה ויזמות נשית לבין תכנים בנושאי אופנה ולייף סטייל. צילום: סער כהן, בראשית צלמים

ביום השני של הכנס, שכלל סדרת הרצאות קצרות בסגנון Ted, לקח חלק גם עורך הלייף סטייל של פורבס ישראל, שלומי אזולאי, שסיפר על המגזין ופעילותו בארץ בעולם, על רשימת 30Under30 , על תחומי הסיקור בכלל ועל הלייף סטייל בפרט: ההבדלים בין הסיקור במגזין ובאתר, תחומים ייחודיים לפורבס, איך נבחרות הכתבות, העבודה מול המותגים היוקרתיים בעולם, וכן על אופי העבודה במגזין בינלאומי, היחידי שפועל בישראל כיום.
"הקמתי לפני כשנתיים קהילה אינסטגרמית בשם 'פדריישן', שכוללת ברובה המכריע נשים מגילאים שונים", אמרה פדר בפתיחת המפגש הייחודי, "מה שמאפיין את בנות הקהילה זה המגוון הרחב: יהודיות, ערביות, דרוזיות, חילוניות ודתיות שמתעניינות בתחומי הלייף סטייל ותורמות ומחליפות דעות והמלצות בינהן".

פרט להרצאות ולסדנאות, בנות הקהילה נהנו משלל מתנות של מותגי יוקרה איתם משתפת פדר פעולה באופן שוטף.

"להרגיש שייכת"

את תחילת דרכה בעולם האופנה והלייף סטייל עשתה פדר ב-FIT (המכון הטכנולוגי ניו יורק), שם למדה יזמות, פיתוח מוצר ותחזיות טרנדים. בזמן הלימודים ולאחריהם עבדה בחברת תחזיות טרנדים הניו יורקית הנחשבת פאשן סנופ ובמותג האופנה אלי טהרי. "הייתי מנתחת תצוגות אופנה וכותבת עליהן". מדי יום מספקת פדר השראה עבור העוקבות שלה באמצעות תחזיות קולעות על טרנדים והנגשה של תוכנית וויזואלית כיצד ליישם אותם בטווחי מחירים שונים. "הכוח זה האנשים ולא רק איך את נראית או כמות העוקבים. העמוד מתבסס על אינטראקציה אינטנסיבית שלי עם הקהילה", אמרה בראיון עם בחירתה לרשימת ה-Under30.

פדר (באמצע). עם חברות הקהילה. צילום: סער כהן, בראשית צלמים

"המטרה שלי הייתה לתת לכל אחת להרגיש שייכות לדבר הזה שנקרא "פדריישן", אבל עם זאת גם לשמור על הייחודיות של כל אחת. להכיר בזה שאנחנו שונים, עם דעות שונות, מחשבות שונות ושזה מה שהופך אותנו לטובים יותר. המגוון, השוני, קבלת האחר. להבין שהשוני בנינו זה הייתרון הכי גדול שלנו. ככה אפשר להבין הרבה יותר את הטרנד והמגמות שמתרחשות סביבנו כל יום ויום".

לאחרונה חברה פדר למותג סטייל ריבר ליצירת שיתוף פעולה בתחום האופנה. "המותג Style River X Shani Feder נוצר מתוך רצון לאפשר לכל אישה באשר היא ליישם את הטרנד הכי חם, במחירים נגישים", מסבירה פדר, "מאחורי כל טרנד ופריט בקולקצייה יש סיפור". שיתוף הפעולה הזה הגיע לאחר מספר שיתופי פעולה שזכו להצלחה ענקית עם אתר האונליין וואן פרוג'קט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.