Forbes Israel Logo

יו"ר ועדת הכספים: "נשקול לשנות את החוק בעניין מינוי הנגיד"

"הגיע מידע אודות כל אחד משלושת המועמדים הנוכחיים לתפקיד נגיד בנק ישראל, והוועדה מקיימת בדיקות בעניינם", כך אמר הבוקר הבוקר (ד') בוועדת הכספים המשנה למזכיר הממשלה ומרכז הוועדה המייעצת למינויים בכירים (ועדת טירקל), אריה זוהר.

הוועדה מקיימת דיון פגרה בעקבות התמשכות סאגת מינוי נגיד בנק ישראל, אליו הוזמנו נציב שירות המדינה, משה דיין, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופ' יוג'ין קנדל, אנשי בנק ישראל וגורמים נוספים.

לדבריו של זוהר, זו הסיבה להתמשכות הליך מינוי הנגיד הבא, לאחר שיעקב פרנקל וליאו ליידרמן, שני המועמדים להחליף את הנגיד הפורש, סטנלי פישר, הסירו את מועמדותם מהרשימה.

ניסן סלומינסקי | צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, טען כי "לא יתכן שמדינת ישראל מתנהלת כל-כך הרבה זמן ללא היועץ הכלכלי הבכיר ביותר". סלומינסקי הוסיף כי ועדת הכספים תבחן את הליך המינוי "ואף תשקול, במידת הצורך, לשנות את החוק בעניין", כדבריו. בעבר כבר התבטא סלומינסקי כי "רק משוגע יציע את מועמדותו לנגיד, נוכח הבדיקה המתוקשרת של המועמדים"

בשעה 14:00 יחל בכנסת דיון מיוחד לבקשת 25 חכ"ים דיון בהצעות לסדר היום בנושא הפגיעה במדינת ישראל בעקבות אי מינוי נגיד והוצאת הישובים החרדים מרשימת הישובים הכלולים במפת העדיפות הלאומית, שאושרה בממשלה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.