Forbes Israel Logo

יותר זוהר מזוהר: הצצה לתכשיטים שכיכבו בשבוע ההוט קוטור בפריז

בין התלבושות המרהיבות שהוצגו בשבוע ההוט קוטור בפריז בצבצו גם לא מעט תכשיטים מפוארים. רבות מקולקציות תכשיטי היוקרה שהוצגו עוצבו במיוחד עם אבני חן נדירות ותבעו את מלאכתם של מספר אומנים מומחים.

בשנים האחרונות צומח ענף תכשיטי היוקרה ומתפתח כאחד מתחומי השקעה – אפילו יותר ממכוניות. על כן לא מפתיע שהפריטים האקסטרווגנטיים האלה מושכים תשומת לב, גם אם הם כמעט אף פעם לא רואים את אור היום. מאבני ספיר מסרי לנקה, דרך פריטים שקיבלו את השראתם מאופיים של אריות, הנה כמה מקולקציות היוקרה שהוצעו השנה על ידי מעצבים המובילים.

Chanel: רוח חייתית

קוקו שאנל תמיד שמרה מקום של כבוד למזל שלה – אריה. החיה היא לא רק סמל נפוץ בבית האופנה שלה, אלא מוטיב שחוזר בקולקציות לאורך השנים בצורות שונות. הפעם עובר המוטיב החייתי לקדמת הבמה, עם קולקציית תכשיטי היוקרה האחרונה של שאנל, רוח האריות (L'Esprit du Lion).

הקולקציה, שנשענת על מאפייניו של האריה – עוצמה וכוח, מציגה שורה של פריטים מלאי תעוזה, מצופים ביהלומים בצבעים חמים, כמו צהוב, כתום וחום. כמה מהפריטים הבולטים הם השרשרת האגדית של שאנל, בזהב לבן 18 קראט, משובצת בלמעלה מ־1,200 יהלומים ויהלום צהוב של 30.19 קראט. שעון נוסף משובץ באבן בריל צהובה בגודל 37.41 קראט וב־541 יהלומים.

Dior: סודות הארמון

הקולקציה האחרונה "דיור א־ורסאי, חדרים סודיים" (Pièces Secrètes), לוקחת אתכם למעמקי הסודות של ארמון ורסאי כדי לחקור את האזורים הלא ידועים שלו, את המעברים הסודיים ואת סיפורי המסתורין. רבות מ־36 היצירות הן אוצרות בפני עצמן, עם הפתעות סודיות שלא הייתם מעלים בדעתכם – יהלום שסב על צירו וחושף אבן מתחת לאבן או טבעת שבתוכה מגירה חבויה, שמעוררת לחיים את סודות הארמון שממנו שואב האוסף את השראתו.

יש כאן גם מחרוזות עדינות בזהב לבן או ורוד, משובצות ביהלומים או אבני אודם, וטבעות עם פעלולים מכניים, שיופיים של תכשיטים עתיקים מהדהד בהן.

Boucheron: טבע קליל

לציון יום ההולדת ה־160 של חברת התכשיטים הצרפתית, התוספות האחרונות לקולקציות היוקרה שלה הן לא פחות ממהפנטות. התכשיטים החדשים כוללים עדכון של שרשרת "סימן השאלה", כמו גם פרשנויות נוספות לחיבת המותג לטבע ולבעלי חיים. הפעם צפו לראות צורות חדשות של חייתיות, כמו זאב ושועל עשויי יהלומים וסיכות בצורת תוכי. בהמשך לאווירת הטבע, ה־"Plume de Paon" – הפריט האיקוני – משלב את נוצת הטווס ויוצר פריט קליל שמחקה קימורי גוף נשיים.

Chaumet: רומן רוסי

במחווה לרוסיה, חשף בית האופנה שומה 11 פריטים מעוצבים לעילא, שכל אחד מהם מנסה לתפוס את האור הזוהר והגוונים השונים של החורף בסיביר. הקולקציה, "מסעות קיסריים" (Promenades Impériales), מבטיחה לשקף מקום שחלף עם הזמן, אך נותר משמעותי לבית האופנה הפריזאי בן 238 השנים.

הפריטים מעוצבים בדפוסים רוסיים מסורתיים, עם ספירים בוורוד-אפרסק וספירים כחולים מסרי לנקה. הקולקציה כוללת שרשרת רב שימושית, סיכות מעודנות, עגילים, טבעות בולטות וצמיד אצילי.

 

צילומים: יח"צ, Chanel, Dior, Boucheron, Chaumet

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.