Forbes Israel Logo

יזמים בלילה: איך לנהל עסק עם תינוק חדש בבית

לא מזמן ילדה אשתי את התינוק השני שלנו. שני הילדים מתחת לגיל שנתיים, והמשמעות המתבקשת היא שאנו לא ישנים הרבה בלילה (אשתי במיוחד), ולא נחים כלל במהלך היום. גם הילדים וגם העבודה משאירים אותי ער שעות ארוכות ומוזרות.

לאחרונה פתחתי עסק חדש, ובשילוב עם ילד חדש, זה עסק קשה במיוחד. אתה צריך לבחור אילו קורבנות אתה מוכן להקריב, ואילו לא באים בחשבון. אני אישית אוהב "להיות שם" לחלוטין עם הילדים כשהם ערים, ולהיכנס לעובי הקורה עם עבודתי כשהם ישנים. לכן, סופי השבוע כל כך נהדרים במשפחה שלנו – אשתי ואני יכולים "לשמור אישית" את הקטנטנים.

אך האמת היא, שגם כשאנחנו "שניים על שניים", זה עדיין מרגיש כאילו אנחנו חסרים שחקן. בן השנתיים פשוט לא מפסיק לזוז. אמנם הוא מבצע פעולות מסכנות חיים (לעצמו או לאחרים) רק פעמיים בשבוע בממוצע, אך מי שמשגיח עליו חייב להיות מרוכז לחלוטין. אופציה אחרת פשוט לא באה בחשבון. לדוגמה, במהלך החודשים הראשונים לחייה של אחותו התינוקת, הוא כבר ניסה להאכיל אותה בבייקון, קרקרים בצורת דגים, ועוד.

אך בסופו של דבר, הם נרדמים. כשזה קורה, אני לרוב מתיישב על הספה ומשתדל להסדיר את הנשימה. אבל אני יודע שאני חייב להיות פרודוקטיבי: 24 שעות ביממה זה לא זמן מספיק בשביל פתיחת עסק חדש, גם ללא ילדים קטנים. כל דקה בה הילדים ישנים – חשובה מאין כמותה. לכן, תכננתי בקפידה כיצד להיות יעיל במיוחד בדקות היקרות האלו.

כל דקה חשובה | צילום: שאטרסטוק

נמנום 1 (תינוק על הידיים): התינוק בזרועותיך. אתה לא יודע כמה זמן זה יימשך, ומתי התינוק יתעורר. אתה עלול להתעטש, להשתעל או פשוט לנשום עמוק מדי, וזה ישים קץ לדקות השקט. לכן, אתה צריך לנצל את הזמן ביעילות המרבית – ועוד לעשות זאת בעזרת יד אחת בלבד.

לכן: נסו לבצע משימות קלות באמצעות הטלפון הסלולרי שלכם, כמו קריאה או מענה על אי-מיילים קצרים. זה גם זמן מצוין בשביל להתעדכן וללמוד מה חדש בעולם (מלבד הממתקים שמתפוצצים בטלפון שלכם), לקרוא אתרי חדשות או לעסוק בקריאה אחרת אשר אינה דורשת מאמץ מיוחד מצדכם. אך אל תתפתו לכתוב מיילים ארוכים בעזרת הטלפון הסלולרי – גם אם התנומה תימשך שעה שלמה, הזמן שייקח לכם להקליד מייל כזה בסלולרי יהיה ארוך במיוחד, ויגזול מכם זמן בו יכולתם לבצע מטלות אחרות.

נמנום 2 (תינוק במנשא): כל אחד יכול לגרום לתינוק להירדם על הידיים, אבל לנסות להניח אותו בתוך מנשא ולהכניע את "מכונת הבכי" הקשורה אליכם זה כבר סיפור אחר. 
אם הצלחתם, מהרו לבצע את הפעולות הבאות: זרקו את הסלולרי וקחו את הלפטופ לידיים. אל תבזבזו זמן על קריאת מיילים, זה הזמן להגיב, לקבוע פגישות ביומן ולתכנן את המשך השבוע, והכי חשוב – בצעו משימות קצרות. אתם אף פעם לא יודעים מתי מישהו יצלצל בדלת, הכלב ינבח, או שתדרכו על משהו מרעיש והשינה תגיע אל קצה.

נמנום 3 (שני הילדים בעריסה): זה מקרה כל כך נדיר שכמעט מיותר להזכיר אותו, אבל זה יכול להיות נכון גם עבור הלילה. נסו לנצל את הזמן כמה שיותר ביעילות. סגרו את תיבת הדואר הנכנס ואת כל סוגי הצ'טים, ועבדו לפי סדר עדיפויות יורד: מהחשוב אל השולי. ותמיד זכרו שיש לכם זמן קצוב. מי שהמציא את האמרה "ישן כמו תינוק" כנראה לא שהה מספיק במחיצת אחד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.