Forbes Israel Logo

יחימוביץ' לשרים: "גלו אחריות והצביעו נגד הגזירות"

יו"ר אופוזיציה קוראת לשרי הממשלה שלא לאשר את הצעת התקציב. במכתב ששלחה הבוקר שלי יחימוביץ' לשרי הממשלה נאמר: "אל תקבלו את התוכנית כאילו היא זו ואין בלתה. ההיפך הוא הנכון. אנא אל תקבלו החלטות פזיזות שאינכם מכירים לעומקן, ואשר נזקן לאזרחי מדינת ישראל, לכלכלתה ולגורלה – קשה מנשוא".

במכתב טוענת יחימוביץ כי התקציב כולל דיכוי הפעילות במשק, העדר מנועי צמיחה, סכנת מיתון והיעדר מחוללי הקטנת גרעון, את הגדלת שיעורי העוני באופן מסוכן ואת ההיקף חסר התקדים של הקבוצות הנפגעות באוכלוסיה מהתכנית הכלכלית.

למכתב צירפה יחימוביץ' גם הגרף המתאר את שיעור הפגיעה על פי עשירונים, ומראה כי שעה שהעשירון העליון ישלם רק 2.2% על הגזירות- העשירון התחתון ישלם 25.1%. כמו כן, היא טענה כי לא ניתן להצביע על תקציב שלא נבדק כראוי. "לכל היותר הספקתם לעיין בתקציב משרדכם- אך ההצבעה שאתם נדרשים להצביע היא על תקציב המדינה ועל גורל המדינה, מעבר לתקציב המשרד, שגם בו, אציין במלוא הכבוד הראוי, לא התאפשר לכם לבחון באופן אמיתי חלופות למה שהוכתב לכם בידי האוצר".

שלי יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

עוד כתבה יחימוביץ: "את התוכנית אשר יבקש מכם שר האוצר לאשר, כתבה הממשלה הקודמת. סעיפיה מוכרים היטב לרבים מאתנו, שכן נכתבו בעבר הקרוב והרחוק בידי אותם פקידי אוצר. זו ממשלה אשר רבים מכם הבטיחו לציבור ערב הבחירות כי תשנו את מדיניותה. וכאילו לא די בזה – במסמך שיציג בפניכם שר האוצר יש אף ביטול מעט ההישגים שהשיגה הממשלה הקודמת כמו יישום מסקנות ועדת טרכטנברג לגבי סבסוד צהרונים ומעונות יום, ביטול תכנית ויסקונסין, הפחתת השתתפות תשלומי הורים בבתי ספר, טיפולי שיניים לילדים, וגזרות שזו לא העזה להטיל כגון הטלת מס על עקרות בית, קיצור תקופת התשלום לחולי גזזת, העלאת התשלום לקשישים סיעודיים, ביטול פטור מארנונה למעונות לחוסים ועוד צעדים רבים נוספים אשר הופכים את הצעת התקציב לאכזרית אף יותר מהתקציב שהעביר שר האוצר נתניהו ב-2003". 

הבוקר צפויה הממשלה להיתכנס לישיבתה השבועית ובמהלכה להצביע על הצעת התקציב של האוצר. על פי דיווח בגלי צה"ל נראה כי הקיצוץ בתקציב הבטחון ימותן ל-3 מיליארד שקל במקום 4 מיליארד שקל. מיליארד השקלים הנוספים צפויים להגיע מרזרבות של משרד האוצר, אולם מדובר בכסף שאמור היה להישמר להתמודדות עם שינויים בתקציב במהלך השנה ולכן צפויים שינויים נוספים בתוכנית. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן