Forbes Israel Logo

יחימוביץ' נגד הממשלה: "פוגעת בכוחה של הכנסת בעיצוב התקציב"

יחימוביץ' נגד הממשלה: יו"ר מפלגת העבודה טענה היום בפתח ישיבתה של סיעת העבודה כי הגיע לידיה תזכיר חוק שהוציא משרד המשפטים בימים האחרונים, ועל פיו מבקשת הממשלה לבצע שינוי בחוק יסודות התקציב, כך שזמן הדיונים בכנסת ובועדותיה על פרטי התקציב וחוק ההסדרים יקוצר מ-60 יום הקבועים בחוק ל-30 יום בלבד.

תזכיר החוק שעליו מדברת יחימוביץ' מתייחס לתקציב המדינה לשנים 2013 -2014 ומבקש להאריך בהוראת שעה את התקציב הדו שנתי. על פי יחימוביץ' התזכיר קובע כי לממשלה תהיה תקופה של 120 יום לאישור חוק התקציב מיום הקמתה, בניגוד ל-45 הימים הנהוגים כעת בחוק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"ממש בשעה שהממשלה מאריכה לעצמה את התקופה הקבועה בחוק להגשה ואישור של התקציב ל-120 יום , היא גם מקצרת את לוחות הזמנים של הכנסת לדיונים בתקציב ל-30 יום בלבד, בניגוד ל-60 יום הקבועים בחוק", אמרה יחימוביץ'.

יחימוביץ' | צילום: ארטיום דגל

היום פנתה יחימוביץ' לשר המשפטים יעקב נאמן שמשרדו הפיץ את תזכיר החוק, ואף לשרת המשפטים המיועדת, ציפי לבני, ודרשה מהם לשנות לאלתר את נוסח החוק. "אציין כי איני מלינה על הארכת הזמן שהממשלה מבקשת לעצמה. זה לגיטימי בתנאים שנוצרו, ואכן אין זה ראוי שממשלה חדשה תגיש תקציב זהה ככתבו וכלשונו לתקציב שנכתב בידי ממשלה שכבר אינה מכהנת", כתבה לשניים. "אולם אין זה סביר, ואף מהווה פגיעה בוטה בדמוקרטיה הפרלמנטרית, שבעת שהממשלה מאריכה לעצמה את זמן העבודה על התקציב, היא מקצרת את הזמן השמור לכנסת לבצע את עבודתה הפרלמנטרית החיונית".

בישיבת הסיעה אמרה יחימוביץ' כי תזכיר החוק הוא סנונית ראשונה שמבשרת רמיסה גסה של הדמוקרטיה הפרלמנטרית והצהרת כוונות בדבר גזירות מרחיקות לכת בלא כל דיון מעמיק. "בכוונתנו להסתער על כל כוונה כזאת של הממשלה ולסכל אותה מן האופוזיציה".

ממשרד ראש הממשלה טרם נתקבלה תגובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.