Forbes Israel Logo

ילן: הריבית לא צפויה לעלות בקרוב; וול סטריט ננעל בעליות שערים חדות

נגידת הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב, ג'נט ילן, נשאה הערב נאום לאחר תום ישיבת הריבית של הפד, בו חשפה את תחזיתה להמשך מדיניות הריבית של הבנק בחודשים הקרובים. בדבריה התייחסה ילן גם להשפעות צניחת מחירי הנפט על הכלכלה האמריקאית ועל מצב הפעילות הכלכלית בארה"ב כיום.

הדבר החשוב ביותר מבחינת המשקיעים היו דבריה כי העלאת הריבית במשק אינה צפויה לחודשים הקרובים. ילן אמרה כי הבנק "יגלה סבלנות" באשר להעלאת הריבית במשק, אשר תביא לקיצה את מדיניות הריבית האפסית בה נוקט הבנק כיום – ובכך הבהירה כי הבנק אינו צפוי להקדים את תוכניתו להעלות את הריבית. על פי הערכתה, הריבית במשק האמריקאי צפויה לעלות לרמה של 1.125% במהלך השנה הקרובה – רמה נמוכה מהתחזית הראשונית במשק. בינתיים, כאמור, הריבית במשק האמריקאי תישאר על רמתה הנוכחית – ותעמוד על 0.25%.

צילום: thinkstockphotos

ילן המשיכה בדברה והתייחסה גם לצניחה המתמשכת במחירי הנפט ברחבי העולם. לפי דבריה, מצבה של הכלכלה הרוסית אינו צפוי להשפיע על המשק האמריקאי – אך היא ציינה כי לראייתה ירידת מחירי הנפט דווקא חיובית לארה"ב, ותביא להוזלת עלויות הייצור ומחירי המוצרים בשוק.

באשר למצב המשק האמריקאי, נראה כי אנשי הבנק הפדרלי סבורים כי קיימת צמיחה מתונה, אשר משמרת את האינפלציה מתחת ליעדה. ילן גם העריכה כי המשק האמריקאי יצמח ב-2% במהלך הרבעון האחרון של השנה.

דבריה של ילן, כאמור, בהחלט ריצו את המשקיעים – והזניקו את המדדים המרכזיים, אשר ננעלו בעליות שערים. חדות. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.7% לערכו, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-2% ומדד הנאסד"ק זינק ב-2.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן