Forbes Israel Logo

יפן לא מצליחה להתאושש: הבורסה בטוקיו נפלה ב-3.2%

שבוע המסחר בבורסות אסיה נפתח הבוקר עם התחדשות הנפילות בשוק המניות היפני. מלבד בורסת טוקיו, מרבית המדדים המובילים ביבשת ננעלו בעליות קלות.

מדד הניקיי היפני ננעל בירידה של 3.2%, בורסת הונג קונג מתאפיינת ביציבות, הקוספי הדרום קוריאני עולה ב-0.3% והבורסה בשנחאי ננעלה בעליה של 0.1%.

בשבוע שעבר צנחה טוקיו ב-7.3% ומשכה את בורסות היבשת ואת בורסות העולם לירידות שערים חדות, אולם החשש הכבד שמא המפולת היא פתח למשבר פיננסי חדש נראה שאינו התממש.

צילום: רויטרס

המשקיעים ביפן מגיבים הבוקר לדבריו של הנגיד, קורודה כפי שעולה מפרוטוקולי ישיבת הבנק המרכזי מחודש אפריל: "הריבית ביפן עשויה לעלות ב-0.1%-0.3% במצב של שיפור כלכלי, מבלי לגרום לחוסר יציבות", נכתב שם.

נושא נוסף המעיב על השוק היפני הוא החשש של חלק מחברי ועדת הבנק לשוק האג"חים הממשלתיים ביפן. בעוד שרק לפני כחודשיים נפלו התשואות על האג"ח היפניות ל-10 שנים לשפל כל הזמנים, בשבוע שעבר הן הגיעו לראשונה מזה שנה לרמה של 1%, דבר שגרם לבנק המרכזי להזרים כ-19 מיליארד דולר. ביפן, ישנה החשיבות גדולה לשוק האג"ח היפני וזאת בשל היקף החובות העצום של המדינה ויחס חוב-תוצר גבוה.

בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר. הבורסות בארצות הברית נעלו את שבוע המסחר ביום שישי ביציבות לאחר יום מסחר תנודתי. בחישוב שבועי, הדאו ג'ונס איבד 0.3% מערכו, ה-S&P 500 צנח בכ-1% והנאסד"ק צנח ב-1.1%.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.