Forbes Israel Logo

יציבות בנעילת המסחר בבורסה, כלל ביוטכנולוגיה טיפסה 4%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום ביציבות מגמה מעורבת גם בבורסות אירופה והמשך הדיונים על גיבוש תקציב המדינה. גם אתמול המשיכו המאבקים מאחורי הקלעים ובפומבי על אופי התקציב הבא ומקורות מימון מבצע צוק איתן, כשבמהלך טקס הצגת שטר ה-50 החדש רמז נתניהו כי הוא תומך בעמדתה של הנגידה פלוג שמתנגדת לפריצת מסגרת הגירעון מעבר ל-3% ומעדיפה אופציה של העלאת מיסים – מהלך ששר האוצר לפיד מתנגד לו נחרצות.

ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי יתכן שהצהרתו של נתניהו אתמול סייעה לתמוך במידת מה בשקל מול הדולר. עוד ציינו כי השוק צפוי להגיב בשלילה לערעור המשמעת הפיסקאלית ולהרחבת הגירעון.

היום, כאמור, ננעל המסחר במגמה מעורבת כשמדד ת"א 25 נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד תל אביב 100 עלה ב-0.2% ומדד הבנקים נחלש ב-0.6%. מדד התקשורת איבד 0.5% מערכו, מדד הנדל"ן עלה ב-0.2% ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.2% גם הוא.

משכנה החדש של הבורסה ברחוב אחוזת בית | צילום: דרור שאייר

בארה"ב שוב עולות הספקולציות כי הפד יחליט להעלות את הריבית מוקדם מן הצפוי ואולי אף בהודעת הריבית הקרובה בשבוע הבא. ההערכות הללו עלו שוב בעקבות סקר שערך הפד של סן פרנסיסקו בתחילת השבוע ובו נרמז כי ייתכן שהמשקיעים טועים בהערכתם לגבי מועד העלאת הריבית. אל המתח בארה"ב סביב העלאת הריבית, מצטרף גם החשש ממשבר כלכלי חריף באירופה והחלטה אפשרית של סקוטלנד להיפרד מבריטניה – מהלך שיקבע במשאל עם שיערך ב-19 בחודש ועשוי להוסיף שמן למדורת חוסר היציבות.

לאחר שבשבוע שעבר צנחה מניית חברת כלל ביוטכנולוגיה, היום הוסיפה המנייה 4% לערכה. שהבוקר הודיעה על מחיקת למעלה מ-500 מיליון שקלים על רקע ביטול עסקת מכירת חברת אנדרומדה להיפריון האמריקאית. כזכור, החברה האמריקאית הודיעה על ביטול חד צדדי של העסקה לאחר שטענה ל"עדויות" בדבר הטיות ניסוי קליני אשר ביצעו עובדי החברה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.