Forbes Israel Logo

יצליחו היכן שבטר פלייס נכשלה? בצבא ארה"ב משקיעים בפיתוח רכבים חשמליים מתקדמים

בימים אלה שוקד צבא ארה"ב על פיתוח "הדור הבא" של הרכבים החשמליים, אשר אמור להציג שינוי משמעותי אחד: במקום "לאחסן" חשמל ממקור חיצוני (תחנות הטענה למיניהן) ולנצלו לצרכי הרכב – הרכבים החדשים יוכלו לייצר חשמל בכוחות עצמם.

ביולי האחרון השלימה חברת הסטרט אפ TM3 פרויקט הדגמה אשר הציג מערכת התנעה מיוחדת אשר מייצרת חשמל בכמויות גדולות לצרכים שונים. גם חברת Oshkosh Defence פיתחה את מערכת ProPulse, מערכת היברידית מבוססת דיזל לרכבים צבאיים, שמסוגלת לייצר מספיק חשמל בכדי לתחזק בית חולים שדה שלם.

צילום: רויטרס

השינויים התבקשו לאחר שהתפתחות הלחימה המודרנית הציגה הבדלים לא מעטים ביחס למלחמה ה"היסטורית": הבולט שבהם הוא כי בניגוד למלחמות הקודמות, אז נלחמו פנים אל פנים ב"קו העימות" בלבד, בימנו הלחימה אינה מוגבלת ל"קו העימות". לכן, גם הגבול בין הכוחות הלוחמים לאלה התומכים – הולך ומטשטש, וגם כלי הרכב הלוגיסטיים נמצאים תחת מגוון רחב של איומים וסכנות.

כלי הרכב הלוגיסטיים מעוצבים במיוחד בכדי שיוכלו לאחסן ציוד רב, מערכות אלקטרוניות מתקדמות, משבשי מכ"מ, מערכות תקשורת ומערכות שו"ב (שליטה ובקרה). היכולת לספק חשמל לאותם כלי רכב ולאותן מערכות הפכה בשנים האחרונות לנושא קריטי להצלחת הפעולה בשטח.

צילום: רויטרס

בעבר הלא רחוק, דרשו כלי הרכב הלוגיסטיים והמערכות האלקטרוניות השונות כמויות חשמל נמוכות בהרבה. אך התפתחותן של מערכות התקשורת והמכ"ם הביאה לעלייה חדה בצריכת החשמל הדרושה להפעלתן. במצב הדברים הקיים כיום, נדרשות כמויות עצומות של דלק כדי להפעיל את מנוע הרכב במשך שעות בכדי שיספק את החשמל הנדרש.

מגמת העלייה בצריכת החשמל הנדרשת עוד צפויה להמשיך ולהקצין. כבר בעתיד הנראה לעין, המערכות השונות צפויות לצרוך כמויות גבוהות בהרבה של חשמל – כמויות שספק אם מנוע של כלי רכב סטנדרטי יוכל לספק. אחת הטכנולוגיות המובילות בתחום כבר כיום היא מערכת TIG -Transmission-Integral Generators, אשר משלבת מערכות קשר עם גנרטור רב עוצמה המספק 125 קילו-ואט עבור המערכות השונות ברכב. מערכות רבות נוספות אשר פוזלות לכיוונו של צי הרכבים הלוגיסטיים בצבא האמריקאי מתיימרות כאמור לפתור בעיה זו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.