חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ירוק בבורסה: נסגרה בעליות שערים למרות המשבר בארה"ב

המסחר בבורסה באחד העם התנהל היום במגמה חיובית על רקע המשבר בוושינגטון בין הדמוקרטים לרפובליקנים אשר הביא לשיתוק חלקי של השירותים הפדרליים במדינה.

מדד ת"א 25 עלה ב- 0.8%,מדד ת"א 100 עלה ב- 0.7% לערכם, ומדד הבנקים רשם עליה של כ-1%. מדד התקשורת רשם עליה של 1.2%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.1% ומדד הנפט והגז הוסיף כ- %0.5 לערכו.

על רקע השיתוק החלקי של הממשל בארה"ב רכש היום בנק ישראל כ-95 מיליון דולר, כחלק מהתכנית שהתווה הנגיד הפורש, סטנלי פישר. "הבנק ממשיך להפעיל את הטייס האוטומטי ורוכש דולרים במטרה לקזז את השפעת המעבר לרכש גז נקי וזול על פני רכש הסולר והמזוט המזהם והיקר", מסביר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.


צילום: רויטרס

"פישר הכריז כי בנק ישראל ירכוש 2.5 – 3 מיליארד דולר בשנה, וכעת הבנק רוכש חלק מהסכום החודשי המיועד", מוסיף פריימן. "להערכתנו, אין מדובר במהלך חריג אלא בפעולה מתואמת ומתוכננת מראש, כאשר בשלב הנוכחי היצעי תחילת החודש הקלנדרי עשויים להמשיך ולתמוך בייסוף השקל, כמו גם היחלשותו של הדולר אל המטבעות המרכזיים. בנק ישראל עוקב בדריכות אחר הרמה הפסיכולוגית של 3.5 שקלים והוא צפוי להתערב במסחר בקרבת רמה זו".

מניית החברה לישראל עלתה ב-4%, וביחד עם כיל רכזה מחזור מסחר של למעלה מ-350 מיליון שקל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן