Forbes Israel Logo

ירוק בעניים: כמה עולה השעון היוקרתי החדש שעשוי כולו מאבני ברקת ירוקות?

האם אתם זוכרים תקופה שבה יהלומים היו יקרים כי הם היו נדירים? נראה כי האבן היקרה והאהובה בעולם הפכה לקצת יותר מדי שכיחה לאחרונה. מותגי היוקרה המחפשים להדגיש את הקסם ואת הערך של היהלומים לקחו כמה צעדים מעניינים בכדי להדהים את הלקוחות המובחרים (והעשירים) ביותר שלהם. בשנה שעברה למשל, מותג היהלומים Graff השיק שעון יחיד מסוגו בעולם שעוטר בסדרת יהלומים צבעוניים בגדלים שונים ועלה 55 מיליון דולר.

היהלומים עדיין לא איבדו את מיקומם כמוקד משיכה, אך מעצבי שעוני יוקרה ותכשיטים החלו להסתכל על אבנים חלופיות שירשימו יותר את קהל הלקוחות שלהם. חברת Jacob & Co לא נוטשת את היהלומים כלל, אבל שעון אחד מעניין וייחודי מתמקד כולו באבני ברקת. 

שיבוץ האבנים – 12 חודשים | צילום: מתוך אתר החברה

את השעון המיוחד לקח כמעט שנתיים לייצר מאחר ומציאת האבנים המתאימות הוכיחה עצמה כמשימה מאתגרת. אין זה מפתיע כאשר השעון כולו מורכב מ-424 אבני ברקת מנצנצות. בכדי שיוכלו להשתלב היטב 32.39 קראט של אבנים צריכות להיות בדיוק באותו הצבע והגודל. למצוא אבנים בצבע המתאים הוא החלק הטריקי והקשה יותר, מאחר וחיתוך האבנים לגדול הנכון הוא רק עניין של מיומנות ולא של זמינות. אפילו לאחר שמצאו את רוב האבנים, Jacob & Co היו זקוקים לעוד 12 חודשים בכדי לשבץ אותן באופן מושלם. התוצאה היא שעון מרשים ואטרקטיבי המכוסה כמעט כולו באבני ברקת.

בעוד שעונים המשובצים ביהלומים הם אינם נדירים כ"כ, אלו המכוסים באבני ברקת, אודם או ספיר אינם שכיחים בשוק היוקרה, מאחר והם דורשים עבודה קשה ומאומצת הן במציאות האבנים המתאימות והן בשיבוצן.

יש גם באבני רובי אדומות | צילום: מתוך אתר החברה

בגודל של 47 מ"מ לרוחב מ-18 קראט זהב לבן, השעון המדובר הוא אינו יצירה קטנה. רק הנרתיק של השעון עצמו משובץ ב-232 אבני ברקת ו-17 אבנים נוספות לעיטור. אבני הברקת משתלבים באופן מושלם עם השעון עצמו בו 140 אבני ברקת בחיתוך מיוחד. צבע הירוק העמוק משלתב היטב עם רצועת עור תנין ירוקה ועוד 36 אבני ברקת המשובצים באבזם העשוי גם הוא מ18 קראט זהב לבן.

השעון של חברת Jacob & Co. הוא יפה בדיוק כפי שהוא מנקר עיניים, אך החברה לעולם לא טענה שהיא מעודנת, אולי רק נדירה. השעון משובץ ב-424 אבני ברקת ירוקות הוא יחיד בעולם ותג המחיר שלו עומד על 2,435,800 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.