Forbes Israel Logo

ירידות חדות גם בבורסות וול סטריט; מדד ה-S&P השיל 1.4%

המסחר בבורסות וול סטריט התנהל הערב בירידות שערים בולטות על רקע החשש מפני האפשרות שהבנק הפדרלי יצמצם בקרוב את תוכנית רכישת האג"ח שלו. בארה"ב פורסמו היום נתוני המשרות החדשות במשק האמריקאי בחודש מאי, אשר היו נמוכים מצפי האנליסטים.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1.3%, מדד הנאסד"ק איבדל 1.3% ומדד ה-S&P 500 רשם ירידה של 1.4%.

באירופה ננעל הערב המסחר במגמה שלילית: בורסת לונדון נחלשה ב-2.1%, בורסת פרנקפורט איבדה 1.9% מערכה ובורסת פאריס רשמה ירידה של 1.2%. באסיה ננעל היום המסחר בירידות: בורסת שנחאי נחלשה ב-0.1%, בורסת טוקיו נפלה ב-3.8% ובורסת הונג קונג איבדה 1% מערכה.

במהלך המסחר הערב התפרסם ספר הבז' וממנו עלה כי בכלכלת ארה"ב נרשמה צמיחה צנועה עד בינונית ברוב המחוזות מאז פורסם הדו"ח הקודם. ברוב האזורים חלו עליות קלות עד מתונות בהוצאות הצרכנים ובמגזר הייצור, כששיפור קל חל בשוקי הבנקאות והדיור ובמכירת המכוניות. מספר מחוזות דיווחו על האטה, ולעומת זאת דאלאס היתה היחידה שדיווחה על צמיחה חזקה.

הספר משמש את ועדת השוק הפתוח (FOMC) בקביעת המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי המרכזי, כלומר החלטות הריבית. הנתונים בספר עשויים לתת למשקיעים רמזים למגמת השינוי במדיניות שתבצע הוועדה, והוא מספק דיווח על רמות המחירים (אינפלציה) והפעילות הכלכלית בכל אחד מהמחוזות השונים במדינה.

האם הבנק הפדרלי של ארה"ב יאט את תכנית התמריצים או לא? זוהי אחת מהשאלות העולות במחם של המשקיעים במהלך החודש האחרון. נשיא הבנק המרכזי בדאלאס, ריצ'רד פישר, ונשיאת הבנק הפדרלי בקנזס סיטי, אסתר ג'ורג' – שני מבקרים ידועים של תכנית קניית אג"ח ארוכת הטווח, חזרו על החששות שלהם ועל הסיכונים הכרוכים בדחיית הפסקת התוכנית. 

צילום: רויטרס

"השווקים נשענים כיום בצורה טוטאלית על כל מילה ומילה של הבנקאים המרכזיים באירופה ובארה"ב", אמר מנהל שותף בבנק ברקליס, ריצ'רד גריפיטס, לאחר שלשום הזניקה את השווקים התבטאותו של נגיד הבנק הפדרלי של אטלנטה כי מוקדם עדיין לסגת מהתכנית.

משרד התעסוקה האמריקאי מסר היום כי 135 אלף משרות חדשות נוספו בחודש מאי למשק האמריקאי, לעומת צפי ל-165 אלף משרות. בחודש אפריל התווספו למשק האמריקאי 113 אלף משרות. "אנחנו ממשיכים לראות התרחבות של כוח העבודה", אמר לרויטרס טים ריסקי, מנהל השקעות ראשי בקבוצת Solaris מברדפורד הילס, בניו יורק, "אבל הצמיחה הואטה מאז תחילת השנה".

עוד פורסם היום מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני לחודש מאי, אשר עמד על 53.7 נקודות. צפי האנליסטים עמד על 54 נקודות, לעומת 53.1 נקודות באפריל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.