חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ירידות שערים חדות בנעילה בוול סטריט, מניית אפל צנחה

המסחר בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים חדות, חזקות לאחר שאמש ננעל המסחר במגמה חיובית. המשקיעים עדיין דרוכים לקראת ישיבת הפדרל רזרב שתתקיים בשבוע הבא, מתוך החשש להשפעה השלילית על השוק במידה ויוחלט להעלות את הריבית במשק. ברקע לירידות העשירם החדות היום עמד פעם נוספת מחיר הנפט, טאשר צלל היום ב-3.4% ומשך איתו גם את המדדים המרכזיים בניו יורק ובבורסות אירופה.

וכך, דווקא לאחר המגמה החיובית אשר שלטה במסחר בטרם סוף השבוע, מדד הדאו ג'ונס נחלש היום ב-1.9%, מדד ה-S&P 500 איבד 1.7% מערכו (היום הגרוע ביותר במסחר מזה חודשיים), וכמוהו גם מדד הנאסד"ק. בלודנון קרסה הבורסה המקומית וצנחה ב-2.5%, ובפריז נרשמו ירידות של 1.1%. מדד הדאקס הגרמני הסתפק בירידות מתונות יותר, ואיבד 0.7% מערכו.

צילום: thinkstock

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר ממשיך ליהנות מרוח גבית כתוצאה מדוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם ביום שישי, ומדד הדולר העולמי נסחר בשיא של 11.5. ואולם, יש לא מעט אנליסטים טכניים שמתריעים כי הדולר נמצא במצב של קניית-יתר היסטורית וכי ישנה סבירות גבוהה לתיקון. התנאים הפונדמנטליים בעולם אמנם עדיין תומכים בהמשך ההתחזקות של הדולר, הן על רקע ציפיות הריבית על הדולר והן על רקע חולשת המטבעות המרכזיים האחרים. ואולם, פעמים רבות, די בסיבות טכניות כדי לתת את האות לתיקון". מטבע היורו, מנגד, צנח היום למול הדולר ואיבד 1.4% מערכו.

בזירת המניות, את עיקר תשומת הלב ריכזה היום ענקית הטכנולוגיה "אפל", אשר חשפה השבוע את הדגם הראשון של "השעון החכם" שלה. מניית החברה צנחה היום ואיבדה 2.1%, ונראה כי המשקיעים אינם מביעים אמון במוצר החדש, אשר זוכה עד כה לביקורות מעורבות. גם מניית טאואר הישראלית קרסה היום, ואיבדה 3.6% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן