חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יריד האביב הבינלאומי בצפון קוריאה מספק הצצה נדירה למדינה

בצפון קוריאה הסתיים לאחרונה אירוע מפתיע מסוגו – יריד האביב הבינלאומי, אשר התקיים השנה בפעם ה-19. אראם פן, צלם תיירות וירטואלית מסינגפור אשר הגה את פרויקט DPRK 360 במטרה להציג לעולם את צפון קוריאה, חזר משם עם כמה תובנות ולא מעט צילומים. אלו מספקות הצצה למדינה הסגורה, אשר על אף מאבקה בתפיסות מערביות היריד נראה דומה לתצוגות המוכרות לנו.

באי היריד | צילום: Aram Pan of DPRK 360

לדברי פן, התצוגות ביריד השנה הראו מעבר חד וברור לעבר צריכה, על רקע גדילת אוכלוסייה ממעמד הביניים. בנוסף, מקומיים רבים יותר הופכים לאמידים בשל המסחר המתמשך בין סין ורוסיה. פן מוסיף כי בצפון קוריאה יש כעת 3 מיליון מנויי מכשירים ניידים, ומדובר במעל ל-10% מהאוכלוסייה. מאחר ומכשירים ניידים יחסית יקרים במדינה, אפשר לשער שאם בעבר האוכלוסייה האמידה הייתה מוערכת ב-1%, זו עלתה מהר מאוד ל-10% בשנים האחרונות.

בהשוואה לשנה שעברה, ביריד זה היו חסרות כמה חברות אירופאיות וחברות תעשייה כבדה אך השנה הייתה עלייה פי שלוש במוצרי האלקטרוניקה לצריכה, הכוללים שילוב של יבוא סיני ומותגים צפון קוריאניים חדשים. אפשר היה למצוא אפילו מותגים כמו שארפ, היטאצ'י, פנסוניק ופיליפס.

צילום: Aram Pan of DPRK 360

יש גם חברה בצפון קוריאה שמייצרת מסך טלוויזיה מתעקם:

צילום: Aram Pan of DPRK 360

השנה הייתה גם עליה חדה במוצרי הבריאות והטיפוח, כאשר מעל למחצית מהמציגים עסקו בשתי קטגוריות אלו.

צילום: Aram Pan of DPRK 360

מוצר אחד בולט אשר הולך והופך לנפוץ בקרב נשים צעירות, הוא השימוש בעדשות מגע צבועות ש"מגדילות" את העין:

צילום: Aram Pan of DPRK 360

בנוסף, ישנו שימוש גדול יותר בפרסום וישנם פוסטרים רבים שדומים למודעות מודרניות. השימוש בפרסומות כאלו היה נדיר בהשוואה ליריד של השנה שעברה.

צילום: Aram Pan of DPRK 360

פן סבור כי לאור האינטנסיביות של היריד השנה, הסרת הסנקציות על צפון קוריאה עשויה לגרום לחדירה גדולה יותר של קפיטליזם למדינה ולשנות את כל מה שאנחנו יודעים עליה.

צפו: הסרט המלא של אראם פן על היריד בצפון קוריאה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן