Forbes Israel Logo

יש למה לחכות: אביזרי הרכב המבטיחים ביותר של שנת 2014

ההיסטוריה של תעשיית הרכב מלאה בפיתוחים, חידושים והמצאות אשר שינו מקצה לקצה את חווית הנהיגה והנסיעה ברכבים המודרניים. מערכת השמע השתנתה ללא הכר – החל מנגן הרדיו הפשוט, דרך נגן קסטות והקומפקט דיסק, וכיום – יכולות השמעה מהסמארטפון באמצעות חיבור Bluetooth. כמוה התפתחו גם המנוע, ההגה, המושב ולמעשה כל אביזר המשפיע על חווית הנהיגה ברכב.

המצאות אשר בעבר נתפסו כמתקדמות ופורצות דרך דוגמת מיזוג אוויר, מנעול וחלון חשמלי ואפילו שליטה בטלפון הנייד באמצעות Bluetooth הפכו למוצרים סטנדרטיים אשר ניתן למצוא בכל רכב מודרני. יצרני המכוניות, ובמיוחד יצרני מכוניות היוקרה, נותרו עם האתגר: איזה אביזרים חדשים עוד ניתן לפתח, אשר יבליטו את רכבם שלהם במגרש מכוניות עמוס במתחרים רעבים?

מה עוד אפשר להמציא? I צילום: shutterstock

שנת 2014 תביא עמה מגוון רחב של אביזרי נוחות ובטיחות חדשים ומעניינים. חלקם כנראה יידחה על ידי השוק וייעלם, אך ייתכן כי חלקם יהפוך לאביזרים הסטנדרטיים של הדורות הבאים. מבין שלל האביזרים הצפויים לצאת לשוק, אלו ה-9 המעניינים והמבטיחים ביותר.

שמירת נתיב אוטומטית. דגמים חדשים של Infiniti ושל מרצדס-בנץ מביאים השנה את חזון ה"מכונית ללא נהג" צעד אחד קדימה, בזכות מערכת מבוססת מצלמות וחיישנים, אשר "שמה עין" אלקטרונית על הדרך ויכולה אף לערוך שינויים מינוריים בנתיב הנסיעה בכדי לשמור את הרכב בנתיב הנכון.

מחזיק בלם אוטומטי. ה Acura RLX Luxury כוללת מערכת אשר "מחזיקה" את בלמי הרכב עד 10 דקות (במקרה של רמזור, עצירה לפני מסילת ברזל או פשוט פקק תנועה ארוך) מבלי שהנהג יידרש ללחוץ על הדוושה.

המיניוואן החדש של הונדה (Odyssey) מציע שואב אבק מובנה, אשר מאופסן בתא המטען של הרכב. שואב האבק מצויד בפילטר בר החלפה, במיכל איסוף ובראש גמיש אשר אמור להגיע לכל פינה בקבינה.

המערכת תלחץ על הבלם במקומך I צילום: shutterstock

ידיות דלתות נעלמות. בשם "קדושת העיצוב", היגואר F-Type ספורט מציגה ידיות-דלתות אשר "נעלמות" אל תוך הדלת עם תחילת הנסיעה, ושבות החוצה עם עצירתו המלאה של הרכב.

מסאג' אבנים חמות. העיצוב המחודש של המרצדס-בנץ S-Class מציע מערכת חימום / קירור מתקדמת למושבים הקדמיים, לרבות תוכנית המדמה טיפול שיאצו ומסאג' אבנים חמות.

חלונות הידרו-פוביים. לא, החלונות החדשים של הקאיה Cadenza אינם מפחדים ממים, כפי ששמם עשוי לרמוז. שמשת הרכב בנויה בטכנולוגיה אשר מזכירה עור ברווז – הזכוכית דוחה את המים ונשארת יבשה לחלוטין, ובכך משתמר טווח ראייה רחב עבור הנהג.

I- ELOOP. המאזדה 6 החדשה מציעה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת זו – אשר מייעלת את תהליך "שימור האנרגיה" ומנצלת אנרגיה קינטית אשר מופקת במנוע ועשויה לרדת לטמיון, מחזירה אותה לתוך המנוע ובכך מסייעת לחיסכון משמעותי בדלק.

I- Key. ה Infiniti Q-50 Luxury מאפשרת לארבעה נהגים שונים להגדיר שורת מאפיינים ברכב ולשמור את מצב הרכב על בסיס ה"מפתח החכם" שלהם. כך, הרכב משחזר את ההגדרות לפי המפתח האישי וחוסך זמן רב בהתאמת המאפיינים לכל נהג ונהג. בין היתר ניתן להגדיר באמצעות המפתח את זווית המראות, מרחק הכיסא, גובה ההגה, תחנת הרדיו, טמפרטורת המזגן ועוד מאפיינים רבים אחרים.  

גלאי הולכי רגל ורוכבי אופניים עם יכולת בלימה אוטומטית. האביזר הבטיחותי האחרון מבית וולבו, זמין בדגמי S60 וXC60. הגלאי מזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים אשר מתפרצים לכביש באופן מפתיע, מזהיר את הנהג ואף יכול לבלום את הרכב לחלוטין באופן אוטומטי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.