חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יתרת החוב במגזר העסקי ירדה ב-0.6% ל-790 מיליארד שקל

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש נובמבר ב-0.6% ל-790 מיליארד שקל, ויתרת החוב של משקי הבית עמדה בסוף החודש על כ-383 מיליארד שקל, כך עולה מנתונים שפרסמה היום החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.

מן הנתונים עולה כי בחודש נובמבר ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-5.2 מיליארד שקל. הירידה ביתרה נבעה מהשפעת ירידת מדד המחירים ב-0.5% וייסוף שער החליפין מול הדולר בשיעור של כ-1.8%, שתרם לירידה בשווי השקלי של החוב במט"ח. בנוסף תרם לירידה פירעון חוב נטו של כ-1.6 מיליארד שקל – בעיקר של הלוואות מהבנקים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בחודש דצמבר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-4.6 מיליארד שקל, רובן באמצעות אג"ח סחיר; ההנפקות ב-2012 הסתכמו בכ-28.6 מיליארד שקל, עלייה של כ-10% לעומת 2011. ממוצע ההנפקות החודשי עמד על כ-2.4 מיליארד שקל.

עוד עולה מן הנתונים כי יתרת החוב של משקי הבית עמדה בחודש נובמבר על כ-383 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה בכמיליארד שקל (0.4%) ועמדה בסוף החודש על כ-269 מיליארד שקל. מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-17 מיליארד שקל (6.8%).

סך המשכנתאות שניטלו בדצמבר הגיע ל-4.7 מיליארד שקל, גבוה מהממוצע החודשי בשנת 2012 – 3.8 מיליארד שקל. לפי בנק ישראל, עדיין מוקדם להעריך את ההשפעה של המגבלות החדשות על המשכנתאות על שוק הדיור, שכן הוראות אלה החריגו עד לסוף השנה הלוואות אשר ניתן להן אישור עקרוני לפני כניסת ההוראה לתוקף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן