Forbes Israel Logo

יתרת החוב של משקי בית לדיור גדלה בפברואר במיליארד שקל

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש פברואר ב-0.1% לרמה של כ-785 מיליארד שקל. לעומת זאת, גדלה יתרת החוב של משקי בית לדיור בכמיליארד שקל (0.4%) ועמדה בסוף החודש על כ-272 מיליארד. כך עולה מהודעה שפרסם היום בנק ישראל, בנושא השווקים הפיננסיים והיציבות הפיננסית, הכוללת התייחסות להתפתחות החוב במשק בחודשים פברואר-מרץ 2013.

מבחינת החוב של המגזר העסקי, נמסר מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה כי בחודש פברואר ירדה כאמור יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-1.1 מיליארד שקל (0.1%-), לרמה של כ-785 מיליארד שקל. הירידה ביתרה נבעה רובה ככולה מהתחזקות השקל מול הדולר שהקטינה את השווי השקלי של החוב במט"ח.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בחודש מרץ הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-1.4 מיליארד שקל, רובן באמצעות אג"ח סחיר; נתון נמוך מממוצע ההנפקות בחודשיים הראשונים של השנה, שעומד על כ-3.2 מיליארד שקל בחודש.


צילום: רויטרס

לגבי החוב של משקי הבית, עמדה יתרת החוב בחודש פברואר על כ-385 מיליארדי שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה בכ-1 מיליארד שקל (0.4%) ועמדה בסוף פברואר על כ-272 מיליארד שקל.

בחודש מרץ הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות) בכ-4 מיליארד שקל, נמוך מממוצע הביצועים החודשי בחודשיים האחרונים של שנת 2012 – 4.4 מיליארד שקל.

מבחינת עלויות החוב במשק, נותר בחודש פברואר פער הריביות במגזר הלא צמוד כמעט ללא שינוי, כתוצאה מירידה דומה בריבית הממוצעת על יתרת האשראי ובריבית הממוצעת על יתרת הפיקדונות. במגזר הצמוד למדד חלה עלייה של כ-0.1 נקודות אחוז בפער בין הריבית על האשראי הבנקאי החדש שניתן והריבית על הפיקדונות, עקב ירידה בריבית על הפיקדונות.

בחודש פברואר עמד המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות – על רמה של 1.4 נקודות, ירידה של כ-0.2 נקודות אחוז לעומת החודש הקודם. מאז חודש יוני 2012 ירד מרווח זה בכ-1.8 נקודות אחוז. בחודש מרץ לא נרשם שינוי בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות וצמודות למדד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.