Forbes Israel Logo

כיצד משפיע סגנון החיים היפני על ההישגים האולימפיים של המדינה?

היפנים יודעים לחיות טוב וכעת נראה שהידע הזה תורם להם גם באולימפיאדה. לראייה, הספורטאי המבוגר ביותר המשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון הוא הירושי הוקטסו, רוכב סוסים בן 71 מיפן. אין ספק שתרומתו של אורח החיים היפני ניכרת גם במשלחת האולימפית של המדינה, אשר נכון לרגע זה, מחזיקה כבר ב-28 מדליות, 2 מזהב, 12 מכסף ו-14 מארד. 

אז מה הם אותם סודות אריכות ימים יפניים שמביאים אותם להישיגים המרשימים הללו? על פי מאמר שפורסם לאחרונה באתר הפינגטון פוסט, נראה כי הכל מתחיל בדיאטה. על פי המאמר, יפן נמצאת במקום השלישי בדירוג אריכות החיים בעולם, עם תוחלת חיים ממוצעת של 83.91 שנים, הרבה מעל הממוצע העולמי, העומד על 67.59. הרגלי האכילה של היפנים מתמקדים במוצרים טריים מהחי והצומח. אזרחי יפן מרבים לאכול ירקות טריים, אורז ובעיקר דגי ים. דגים נעים הם מקור מצויין של חומצות שומן אומגה 3, אשר מסייעות באיזון לחץ הדם ומפחיתות את הסיכויים ללקות בשבץ ובהתקף לב. 

הספורטאי המבוגר ביותר באולימפיאדת לונדון, הירושי הוקטסו | צילום: רויטרס

בנוסף להרגלי האכילה הבריאים, היפנים מקפידים גם על פעילות גופנית. אמנות הלחימה טאי צ'י היא ענף ספורט אהוב על היפנים בכל הגילאים. מדובר בפעילות המבוססת על עקרונות הרפואה הסינית, לפיהם כל המערכות בגוף האדם צריכות לפעול בהרמוניה. תרגול טאי צ'י מאפשר להפעיל את הגוף בצורה בריאה ומאוזנת ללא מאמץ או שימוש בכוח פיזי רב. אמנות הטאי צ'י ידוע ככלי לפיתוח יציבה, זריזות, קואורדינציה, ריכוז ומודעות עצמית. 

כמו כן, הפוסט הוסיף מספר קריטריונים חשובים לשמירה על אריכות החיים, שאינם קשורים לפעילות פיזית כלשהי, אלא דווקא למימד הנפשי והחברתי: מודעות עצמית, חוש הומור, קשרים חברתיים, אופטימיות, אושר ומידת המוחצנות של האדם. אם היפנים אכן מצליחים להקפיד לחיות על בסיס כל העקרונות הללו, מה הפלא שהספורטאים שלהם מגיעים להישגים כה מרשימים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.