Forbes Israel Logo

כלל פיננסים תמכור את הקרנות וניהול התיקים להראל

כלל פיננסים מתפרקת מנכסיה: החברה הבת של כלל ביטוח הודיעה כי תמכור את נכסיה להראל. במסגרת העסקה תרכוש הראל את פעילות ניהול התיקים ואת קרנות הנאמנות מכלל תמורת 210 מיליון שקל.

בתמורה למכירה צפויה כלל פיננסים לקבל כ-210 מיליון שקל במזומן – 25 מיליון שקל עבור פעילות ניהול התיקים ו-185 מיליון עבור חברת הקרנות. לפי הסכם הרכישה תרכוש הראל פיננסים את מניות כלל קרנות, שהינה חברה לניהול קרנות נאמנות, ומנהלת כ-90 קרנות נאמנות. בהתאם לדוחות הכספיים של כלל פיננסים לרבעון השלישי של 2012, היקף הנכסים המנוהלים בקרנות הנאמנות של כלל קרנות מסתכם לכ-10 מיליארד שקל.

בנוסף, תרכוש הראל את פעילות ניהול התיקים של כלל פיננסים, למעט פעילות ניהול השקעות של פוליסות חיסכון, המבוצעת עבור כלל ביטוח. בהתאם לדוחות כלל, היקף הנכסים המנוהל במסגרת פעילות ניהול התיקים של כלל פיננסים (ללא ניהול פוליסות חסכון פיננסי עבור כלל ביטוח) מסתכם לכ-8 מיליארד שקל, מתוכם כ-3 מיליארד שקל הושקעו בקרנות הנאמנות של כלל קרנות.

מנכ"ל כלל פיננסים יורם נווה

לאחר חתימת ההסכם אמר יורם נוה, מנכ"ל כלל פיננסים, כי "תנאי התחרות בשוק ההון הביאו לכך שבשנים האחרונות קיימת מגמה משמעותית של ירידה בדמי הניהול על הנכסים, כאשר מנגד גמישות החברה לצמצם בהוצאותיה מוגבלת, דבר המחייב היקף נכסים משמעותי גדול יותר לשם הצגת רווחיות". הוא הוסיף כי החברה "עושה מאמצים רבים לשלב בקבוצת כלל את העובדים שלא ייקלטו בהראל, בתפקידים דומים לתפקידיהם או להציע להם הכשרה מקצועית ושילוב בתפקידים אחרים".

שמעון אלקבץ, יו"ר הראל פיננסים ומנכ"ל הראל השקעות מסר כי "בהתאם לאסטרטגיית קבוצת הראל החלטנו להמשיך ולהתמקד בעסקי הליבה שהם ביטוח וניהול נכסים והשקעות. לאחרונה השלמנו את רכישת פעילות "אליהו" בביטוח ומכירת חבר הבורסה כחלק ממימוש אסטרטגיה זו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.