Forbes Israel Logo

מעלות: "מכירת כלל פיננסים תשפר את הנזילות בקבוצת כלל"

ביום ראשון הודיעה אי.די.בי, אשר נמצאת בשליטת נוחי דנקנר, על בחינת אפשרות מכירה של אחזקותיה בכלל אחזקות עסקי ביטוח לכור תעשיות. למחרת הודיעה כלל פיננסים על מכירת פעילות ניהול קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות לקבוצת הראל, בתמורה ל-210 מיליון שקל.

חברת דירוג האשראי S&P מעלות הודיעה היום כי תבחן מחדש את פרופיל הסיכון העצמאי של כלל פיננסים וכן את תמיכת הקבוצה תחת הפרופיל החדש. "אנו סבורים כי מכירת הנכסים, לרבות גארד, וכן עיסקת המכירה על ידי כלל פיננסים, באם תושלם, עשויות לשפר את מצב הנזילות של הקבוצה", מסרה S&P מעלות בהודעתה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נוחי דנקנר | צילום: יח"צ: סיון פרג'

"עם זאת אנו מעריכים כי עדיין עשוי להיות מופעל לחץ שלילי על קבוצת כלל, בעקבות בעיות הנזילות של של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי חברה לפיתוח. אנו מותירים את הדירוג +ilBBB של כלל אחזקות עסקי ביטוח בע"מ, את הדירוג ilAA של כלל חברה לביטוח בע"מ ואת הדירוג +ilBBB של כלל פיננסים בע"מ ב-CreditWatch עם השלכות שליליות", נמסר מ-S&P מעלות.

מעלות הותירה את דירוג חוסנה הפיננסי של הראל חברה לביטוח על 'ilAA+/Stable' בעקבות הודעת הראל השקעות על רכישות פעילות ניהול קרנות הנאמנות והתיקים מכלל פיננסים.

אתמול הודיעה חברת דירוג האשראי מידרוג כי היא מכניסה את דירוג איגרות החוב (סדרה א') של כלל פיננסים ודירוג יכולת הפירעון הכוללת של כלל בטוחה לבחינה (Credit Review) ללא כיוון ודאי. מידרוג תמשיך ותעקוב אחר השלמת הסכם המכירה, לרבות שימושים אפשריים בתמורת המכירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.