Forbes Israel Logo
כמה הרוויח אביה של בריטני ספירס מהשליטה בחייה? | צילום: Shutterstock
כמה הרוויח אביה של בריטני ספירס מהשליטה בחייה? | צילום: Shutterstock

כמה הרוויחו על חשבונה של בריטני?

הקרב המתמשך בין בריטני ספירס לאביה, ג'יימי ספירס, נמשך כבר שנים אבל נראה שהגיע לשיאו בדיון שנערך בחודש שעבר בבית המשפט בנוגע להמשך המשמורת שלו עליה. בין היתר, טוענת הכוכבת, כי אביה ואנשים נוספים חיים על חשבונה ומבזבזים את ההון שצברה שמוערך ב-60 מיליון דולר - אז כמה באמת הרוויח ג'יימי ספירס מהמשמורת על בתו?

בהצהרה בת 24 דקות בפני השופטת ברנדה פני, הסבירה בחודש שעבר בריטני ספירס בבית המשפט כי סיימה "לשחק יפה" עם האפוטרופסות שמעניקה לאביה, ג'יימי ספירס, את השליטה בחייה מאז 2008. תוך שהיא מתארת שנים של סבל – מאילוץ לקחת ליתיום בניגוד לרצונה ועד שלא אפשר לה להסיר את ההתקן התוך רחמי שמונע ממנה להכנס להריון – היא התחננה בפני בית המשפט להחזיר לה את השליטה בחייה ולשים קץ להסדר שאיפשר לג'יימי ספירס לחיות מהקריירה שלה ומהון של 60 מיליון דולר שצברה.

"בהתחשב בכך שמשפחתי חיה מהמשמורת שלי במשך 13 שנים, אני לא אתפלא אם לאחד מהם יהיה מה לומר [נגד סיום המשמורת]", אמרה ספירס. "אני פשוט לא אוהבת להרגיש שאני עובדת בשביל האנשים שאני משלמת להם".

אבל כמה בדיוק ג'יימי ספירס הרוויח מהאפוטרופסות על חייה של בתו? במשך יותר מעשור של שליטה שילמה לו בריטני ספירס משכורת חודשית, סיפקה שטחי משרדים והעניקה לו נתח מהסלבריטאיות שלה. בסך הכל שולמו לג'יימי ספירס לפחות 5 מיליון דולר לפני מיסים מאז פברואר 2008. בגלל המשמורת, בריטני ספירס נאלצה לשלם גם מאות אלפי – אם לא מיליוני דולרים – הוצאות משפט הן לעצמה והן עבורו.

מאז לפחות בפברואר 2009 – שנה לאחר שאביה, ג'יימי, מונה לאפוטרופוס שאחראי על נכסיה – נאלצה ספירס לשלם לו 16,000 דולר בכל חודש, על פי מסמכי בית המשפט שנבדקו על ידי פורבס. במשך 12 שנים התשלומים הללו מסתכנמים ב-2.4 מיליון דולר.

מתעשר על חשבונה

בנוסף, דיווח של הניו יורק טיימס הצביע על העובדה שהוא קיבל גם חלק מההכנסות שלה מסיבוב הופעות – מה שיכול להסביר את האשמותיה של ספירס שהיא נאלצת לעבוד ולהופיע למרות שלא רצתה או הרגישה חולה. התשלומים הללו עבור ג'יימי ספירס כללו 1.5% ממכירת הכרטיסים וממכירת מוצרים ממותגים מהמופע Piece of Me הפופולרי של בריטני ספירס שנמשך בין השנים 2013-2017 בלאס וגאס. המופע הזה הכניס 137.7 מיליון דולר, על פי Caesars Entertainment, והותיר את הנתח של ג'יימי ספירס ב-2.1 מיליון דולר. הטיימס דיווח גם שג'יימי ספירס קיבל עמלה של 2.95% מההופעה שלה ב"פאם פאטאל" בשנת 2011. אומנם לא ברור אם מדובר באחוזים מההכנסות ברוטו או רק מהרווחים של ספירס, אך הוא הרוויח לפחות 500 אלף דולר מסיבוב ההופעות המצליח.

בנוסף למיליונים ששילמה בריטני ספירס לאביה כחלק מ"משכורת" שנקבעה על ידי בית המשפט, היא נאלצה לשלם גם כמה הוצאות אחרות. יש כמעט 300 אלף דולר שהיא השקיעה בשכירת משרד לאביה תמורת 2,000 דולר לחודש, ומאות אלפי – אם לא מיליונים – הוצאות משפט. כחלק מההסדר של המשמורת, הנתונים במשמורת לעיתים קרובות נדרשים לשלם עבור עורכי הדין שלהם ושל האפוטרופוס.

במהלך 13 השנים האחרונות שבהן בריטני ספירס נמצאת תחת משמורת, העמלות הללו גדלו. למרות שהסכום שהוציאה על שכר טרחה משפטי אינו פומבי, רשומות בית המשפט משנת 2018 ו-2019 מפרטות כי בין ה-1 באוקטובר 2018 ל-31 באוקטובר 2019, פירמת עורכי הדין פרימן, פרימן וסמיילי, שייצגה את ג'יימי ספירס באותה עת, חייבה אותה בכ-170 אלף דולר. במסמך אחר פורטו שכר טרחה לעו"ד משלה, סמואל ד' אינגהם השלישי, מ-6 בנובמבר 2016 עד 10 באוקטובר 2018. הסך הכולל הסתכם בכ-331 אלף דולר דולר עבור 698.7 שעות עבודה – או 475 דולר לשעה.

"ערך הנכסים של ספירס עלה"

על פי הגשתו של עורך דינו של ג'יימי ספירס לשנת 2018, "המשמורת היתה כמעט ללא כספים ושווי מזומנים" כאשר החלה בפברואר 2008. בהגשה נכתב כי בין 2014 לנובמבר 2018, שווי נכסיה עלה בערכה ב-20 מיליון דולר, וייחס את הצמיחה, בין השאר, לניהול הכספים של בריטני ספירס על ידי האפוטרופסות.

ספירס אומנם לא הזכירה את הדרך בה השקיע אביה את כספה או את התמונה הגדולה יותר של מצבה הפיננסי בדברים שאמרה בבית המשפט, אך כן הסבירה כיצד הוגבלה הגישה שלה לכספים, כולל העובדה שהיא לא יכולה לשאת כרטיס אשראי משלה.

"זה לא הגיוני בכלל שמדינת קליפורניה תישען לאחור ותצפה כיצד אני צריכה לפרנס כל כך הרבה אנשים ולשלם על כל כך הרבה אנשים, משאיות ואוטובוסים בסיור, איתי בדרכים, ויגידו לי שאני לא מספיק טובה", אמרה. "עבר הרבה זמן מאז שהייתה לי בעלות על הכסף שלי, והמשאלה שלי, החלום שלי, שכל זה ייגמר".

על פי הצהרת בריטני ספירס, אביה רצה יותר מאשר רק את הכסף. "בכיתי בטלפון במשך שעה, והוא אהב כל דקה מזה", אמרה ספירס. "השליטה שהייתה לו על מישהי חזקה כמוני. הוא אהב את השליטה ולפגוע בבתו שלו. אני בטוחה ב-100% שהוא אהב את זה".

ג'יימי ספירס לא הגיב באופן פומבי, אף שעורך דינו אכן אמר, "הוא מצטער לראות את בתו סובלת וכואבת כל כך. מר ספירס אוהב את בתו ומתגעגע אליה מאוד".

נציגי בריטני ספירס וג'יימי ספירס לא הגיבו לבקשות התגובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.