Forbes Israel Logo
ג'יי זי. צילום: shutterstock
ג'יי זי. צילום: shutterstock

כמה הרוויח ג'יי זי ממכירת מניות מותג השמפניה שלו? פחות מהחברים בתעשיה

מכירת חלק ממותג השמפניה שלו לענקית מוצרי היוקרה LVMH מהווה הישג גדול לג'יי זי - אבל זה לא מתקרב לסכומים שהרוויחו ד"ר דרה או קיילי ג'נר בעסקאות דומות

מתברר שמותג השמפניה היוקרתי של ג'יי זי שווה יותר ממה שחשבתם.
השותפות שהוכרזה ביום שני בין ג'יי זי לבין חטיבת היין והמשקאות החריפים של LVMH הופכת את הראפר המיליארדר לסלבריטאי שזכה לאחרונה להרוויח על ידי מכירת חלק ממותג צרכני למפיץ גדול. נראה כי העסקה העריכה את המותג, ארמנד דה בריניאק (Armand de Brignac), בלמעלה מ-600 מיליון דולר, מה שיגרום יעניק לג'יי זי תשלום מזומן של 300 מיליון דולר לפחות – כ-50 מיליון דולר יותר ממה שהיה עושה בהתבסס על הערך של 500 מיליון דולר שעליהם דיווח בשיר "What’s Free" מתוך האלבום Meek Mill משנת 2018.

מייסד RocNation מכר 50% מעסקי השמפניה למואט הנסי של LVMH במהלך שמטרתו "לקחת את העסק לשיאים חדשים ברחבי העולם", לדברי מנכ"ל מואט פיליפ שאוס. ידוע ש-LVMH מציע הצעות תחרותיות, וזה בהחלט נראה נכון לגבי העסקה הזו.

פורבס מעריך את העסקה על היין המבעבע, הידוע בכינויו Ace of Spades בזכות עיצוב הלוגו שלו וכמה ממילותיו של ג'יי זי שמקדמות אותו, בסכום של כ-630 מיליון דולר, בהתבסס על שיחות עם חמישה אנליסטים של משקאות ומקורות בתעשייה. זה כפול מההערכה הקודמת של פורבס למותג. תנאי העסקה לא דווחו בפומבי על ידי LVMH או ג'יי זי, שהחברה בבעלותו עדיין תטפל בייצור. אף אחד מהצדדים לא הגיב, אך בהתבסס על הערכות האנליסטים, ג'יי זי, ככל הנראה, הכניס לכיסו לפחות 315 מיליון דולר.

"המתחרים של ארמנד דה בריניאק – בהתבסס על הקטגוריה ונפח המותג – הם מותגים פחות נגישים ומוכרים ואינם בבעלות סלבריטאי", אומר אריק שמידט, אנליסט מענף המשקאות.

ובכל זאת, זה לא הסלבריטאי שעשה את הכסף הגדול ביותר מעסקה מסוג זה: קיילי ג'נר מכרה 51% מחברת הקוסמטיקה שלה לקוטי בעסקה שהעריכה את המותג ביותר ממיליארד דולר; היא קיבלה 540 מיליון דולר לפני מיסים. הראפר-מפיק ד"ר דרה מכר את חברת מוצרי האודיו שלו Beats לאפל בשנת 2014 תמורת 3 מיליארד דולר, והכניס לכיסו 585 מיליון דולר לפני מיסים.

שפע של כוכבי פופ אחרים הלכו בעקבותיהם, לא רק מכרו עבור סכומי עתק, אלא לעתים קרובות יצרו שותפות עם ענקים גלובליים. LVMH ביצעה עסקה קודמת עם בת חסותו של ג'יי זי, ריהאנה, בשנת 2017 להשקת Fenty Beauty, ולאחרונה השקיעה בעקיפין בקו ההלבשה התחתונה שלה Savage x Fenty. שווי ההשקעות שלה בשני העסקים מסתכם ב-530 מיליון דולר.

"כשמעורבים סלבריטאים, במיוחד בשנים הראשונות של המותג, הערכת השווי של חברה עשויה להיות גבוהה פי 3 עד 7 פעמים", אומר יועץ שיווק המזון והמשקאות ארתור גלגו. "אבל אני לא חושב שזה עובד לכל סלבריטאי. חייב להיות בזה משהו אותנטי".

המסע של ג'יי זי עם אייס אוף ספיידס החל בשנת 2006, שנה לאחר שהחתים את ריהאנה על חוזה התקליטים הראשון שלה. באותה תקופה, הוא קרא להחרים את שמפניה קריסטל לאחר שהמנכ"ל פרדריק רוזאוד אמר, "מה אנחנו יכולים לעשות? אנחנו לא יכולים לאסור על אנשים לקנות את זה", בתגובה לשאלה על פופולריות המותג בקרב ראפרים באותה תקופה. מאוחר יותר באותה שנה, ג'יי זי הציג לראשונה את מותג השמפניה שלו על ידי הצגת הבקבוק עם חתימתו בזהב בקליפ לשירו "הראה לי מה יש לך".

הפופולריות והמכירות החזקות של אייס אוף ספיידס סייעו בהעלאת הונו של ג'יי זי למיליארד דולר עד שנת 2019, והקנו לו הכרה בפורבס כאמן ההיפ-הופ הראשון שהגיע לציון הדרך בן 10 הספרות. העסקה האחרונה כנראה תקפיץ את המספר הזה למעלה, תוך שהיא תשאיר לו נכסים אחרים למונטיזציה, כולל עסקי הבידור של RocNation, שירות הזרמת המוסיקה Tidal, סוכנות ייצוג אתלטים, הקלטות המאסטר שלו וזכויות פרסום המוסיקה, ומותג משקאות נוסף, D'usse.

צילומים: Shutterstock, armanddebrignac instagram

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן