Forbes Israel Logo

כמה תעלה לכם כוסית מהוויסקי היקר בעולם?

רבים ממומחי האלכוהול מתעקשים מאז ומעולם כי ה"מקלאן" הוא הוויסקי הטוב בעולם, מכל סוג שהוא. אפילו מתחריו מביטים אליו בייראת כבוד, ורבים שואפים להידמות לו. גם ברחבי העולם יסכימו רבים כי המקלאן הוא סטנדרט הזהב לוויסקי בכלל ולסקוטי – בפרט. כעת ניתנה לקביעה הזאת הסכמה מטעם השוק החופשי.

הטוב בעולם, וגם היקר. ה-Cire Perdue של מקלאן 

ה"סיר פרדו" ("היציקה"), סינגל-מאלט של מקלאן שמניין שנותיו 64, ארוז בבקבוק קריסטל ייחודי של 'לאליק', נמכר בבית המכירות הפומביות סות'ביס בניו יורק תמורת 460 אלף דולר. המאורע אומנם התרחש כבר בנובמבר 2010, אולם רק כעת הכיר ספר השיאים של גינס באופן רשמי בשיא זה שנקבע לוויסקי היקר בעולם. לא מדובר ביד המקרה – מדובר במאמץ מודע ומשותף של מזקקת מקלאן ויצרני הקריסטל לאליק לקבוע את השיא האמור, כשהכוונה היא לתרום אותו לצדקה: הארגון הנבחר הוא "מים", שכמשתמע משמו מספק גישה למי שתייה נקיים ובטוחים לשימוש במדינות מתפתחות. פרט למכירה הפומבית, היוזמה כללה גם סיבוב גיוס תרומות שצבר כ- 600 אלף דולר למען מטרת הצדקה הנ"ל.

וזה עוד לא נגמר – יש לכם הזדמנות גם לשתות קצת מהיקר-יקר הזה, וגם להרגיש פילנתרופים על הדרך: לגימה אחרונה מהבקבוק, בעלות 10 יורו, אפשר לרכוש בבר המומחים במלון המונטאז' בבברלי הילס. המקלאן מגיע במגוון גילאים וסגנונות נפוצים יותר; המהדורה המיוחדת והמצומצמת עם לאליק כוללת 4 סוגים בני 50-60 שנים. מדובר בבקבוקים נדירים במיוחד, שמחירם הדולרי הוא בן 5 ספרות לפחות. 

למרבה המזל, מוצר הדגל של הבית הוא גרסת חביות-הדובדבן הנמכרת בבקבוקים רגילים, והיא זו בגללה כולם מעריצים את מקלאן. את הוויסקי ה"רגיל" בן ה-12 שלה אפשר למצוא ברוב המקומות בעולם ב-50 דולר לערך. המבקרים הכי נחשבים כבר פסקו לגביו מספר פעמים: "הסינגל מאלט הכי טוב בעולם". מחכים לאישור של גינס?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.