Forbes Israel Logo

כפכפי הכסף: כמה הורישה מייסדת מותג הענק הוויאנאס לבנותיה?

דירסה נבארו דה קמארגו, האישה העשירה ביותר בברזיל, מתה בשבת האחרונה בביתה בגיל 100. דבר מותה פורסם לראשונה בעיתון Folha de São Paulo. לא נמסרה סיבת המוות.

קמארגו התברגה במקום ה-87 בדירוג המיליארדרים העולמי של פורבס שפורסם בחודש מרץ האחרון. הונה היה הרביעי בגודלו בברזיל והיא היתה לאישה העשירה ביותר במדינה, עם שווי נקי שנאמד בכ-11.5 מיליארד דולר. היא הייתה גם המיליארדרית המבוגרת ביותר בעולם.

החלק הארי בהונה של קמארגו נובע מהנתח שלה ב-Camargo Correa, קונצרן ברזילאי פרטי שנוסד ב-1939 על ידי בעלה המנוח, סבסטיאנו קמארגו.

צילום: מתוך bocaonews

החברה, החולשת על פני למעלה מ -20 מדינות ומעסיקה יותר מ-60 אלף עובדים ברחבי העולם, מצויה בעסקי המלט, האנרגיה והבנייה. בשליטתה גם החברה המייצרת את הוויאנאס, מותג מפורסם בעולם הכפכפים. קמארגו הפכה ליו"ר הקונצרן עם מותו של בעלה בשנת 1994, ושימש בתפקיד עד שנת 1996.

הזוג הראשון של כפכפי הוואינאס נוצר בשנת 1962. ההשראה להוויאנאס הגיעה מהזורי – סנדלים יפניים טיפוסיים, עשויים רצועת בד וסוליית קש מאורז.

קמארגו הותירה אחריה 3 בנות – רגינה, רנטה ורוסאנה – שכולן מחזיקות בחלקים שווים בחברת האחזקות שמפקחת ומנהלת את עסקיה של המשפחה (למרות שאף אחת מהן אינה מעורבת בפעילות השוטפת), ואשר עומדות כעת לרשת את הונה של אמן.


כפכפי הוואינאס | צילום: מתוך ויקיפדיה

סבסטיאו קמארגו החל להוביל חול על חמורו עוד בגיל ההתבגרות. בשנת 1939, יחד עם שני שותפים, הקים עסק לבנייה שהפך בסופו של דבר לאחד הגדולים בברזיל. העסק נהנה מדיקטטורה צבאית בת שני עשורים אשר נטלה ב-1964 את השלטון במדינה, והמשיך לשגשג גם תחת שלטון אזרחי.

התאגיד ניצל את גל ההפרטה הגדול בברזיל ב-1990, כשרכש 26% ממניות חברת החשמל CPFL Energia SA וזכה לוויתורים מפליגים מבחינת מסים. בשנת 2012 קנה הקונצרן 95% מ-Cimpor, יצרנית מלט פורטוגזית ציבורית שבסיסה בליסבון, תמורת 3.7 מיליארד דולר. קמארגו ייצרה ב-2011 הכנסות בסך 10.4 מיליארד דולר, כש-30% מהן הינן תוצר של עסקי הבנייה שלה.

למרות היותה האישה העשירה ביותר ברזיל, נשארה קמארגו לאורך השנים מחוץ לאור הזרקורים ורק מעט מאוד ידוע עליה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.