Forbes Israel Logo

כריש וחללית: 15 הרכישות הכי יקרות של מיליארדרים

לייזה מינלי המופלאה שרה במיוזיקל "קברט" על כך שהעולם סובב סביב כסף והיא אכן ידעה על מה היא שרה. בעלי הממון חיים בנוחות, איכות ופאר רב. כאשר מדובר במיליארדרים, מועדון מצומצם המונה מעל 1,800 חברים, הם יכולים להוציא כמויות מטורפות של כסף על כל מיני דברים שרחוקים מלהצדיק את מחירם המופרז. דוגמאות? אלו הן 15 הרכישות היקרות ביותר שנעשו אי פעם על ידי מיליארדרים.

המצעד של קיובן
רובנו אוהבים מצעדים, תלוי מה האג'נדה שעומדת מאחוריהם. בישראל זה מסתכם בחג פורים או במצעדים פוליטיים. בצפון אמריקה הקונטקסט הוא בעיקר חגיגה, ויש שם תהלוכות רבות, כמו זו שמתקיימת בחג ההודיה. כאשר קבוצת ספורט כמו MLB, NHL, NFL, או קבוצת NBA זוכה באליפות, מקיימים מצעד ספורט לקבוצה הזוכה והנרגשת, לאוהדים ובעלי הקבוצות. מיליארדר האינטרנט והבעלים של קבוצת דאלאס מאבריקס, מרק קיובן, החליט לחגוג בגדול את זכייתה של קבוצתו באליפות ה- NBA בפעם הראשונה בשנת 2011. הוא שילם כ -1.2 מיליון דולר עבור המצעד של הקבוצה. ההוצאות כללו בין היתר בקבוק שמפניה עבור הספורטאים אשר עלה 90 אלף דולר. צוות המצעד קיבל טיפ נדיב בגובה 20 אלף דולר.

הצוללת של ג'יימס קמרון
צוללות קיימות בערך מאז המאה השבע-עשרה, אבל רק במלחמת העולם הראשונה כלי השיט התת ימי החל להיות בשימוש נרחב. אנו נוטים לשייך צוללות לחלק מהכוח הימי של מדינות, אך בפועל, רוב הצוללות הן בשימוש אזרחי עבור מחקר מדעי, פעולות הצלה, וחקר קרקעית הים. הבמאי זוכה האוסקר ג'יימס קמרון ביים מספר שוברי קופות בתולדות הקולנוע, כמו הטיטאניק, אווטאר, שליחות קטלנית. הסרטים הללו הכניסו סכומים נאים לא רק לאולפנים אלא גם לכיסו של קמרון, ששווה כ- 1.8 מיליארד דולר. קמרון, חובב ביולוגיה ימית, צלל לפני כארבע שנים לשקע מריאנה – הנקודה העמוקה ביותר בכדור הארץ, אשר נמצאת 11 ק"מ מתחת לפני הים באוקיינוס השקט. קמרון, השלישי בעולם שהגיע לנקודה זו, עשה זאת בעזרת צוללת חדשנית הנקראת Deepsea Challenger אותה רכש בסכום של 1.5 מיליון דולר. כסף קטן בשבילו.

עט משובץ יהלומים
לפני שני עשורים היינו עושים שימוש נרחב בעט או בעיפרון, היום אנחנו נוגעים במסכים או מקלידים ומשתמשים בעט בעיקר לחתום על מסמכים. רוב העטים שיש ברשותנו הם מוצר פרסומי לבנק או מוסך כלשהו או כאלו שקנינו בכמה שקלים בחנות למכשירי כתיבה. אבל כשיש לך קלאסה של מיליארדר אתה חייב גם עט הולם. עט גולדסמית' ג'ק רואו הוא עט יקר להפליא אשר משובץ ב- 0.90 קראט יהלומים על זהב לבן. הקנה הפנימי שלו עשוי כסף סטרלינג אשר מצופה ב- 22 קראט זהב. יפה או לא, התענוג הזה עלה 43 אלף דולר. עם זאת, זהו לא העט הכי יקר בעולם. בבחריין ב-2004 הוצג למכירה עט משובץ יהלומים, ששוויו 372 אלף דולר, במסגרת תערוכת תכשיטים. העט שיוצר באלף שעות עבודה ב-1999, ומשובץ ב-5,000 יהלומים, נכנס בשנת 2000 לספר השיאים של גינס כעט היקר ביותר בעולם.

קולר אמור
ישנם כלבים בעלי מזל, שפשוט הגיעו לבית הנכון או לבעלים הנכונים. קולר של כלב נועד בעיקר לקשור לו רצועה כאשר יוצאים איתו לטיול או לסמן את היותו שייך למישהו, במקרה שהוא הולך לאיבוד. אך כאשר מדובר בבעלים מיליארדרים, הסימון או הרצועה הם רק תירוץ לרכוש קולר ב -3.2 מיליון דולרים. הקולר הנקרא Amour הוא הקולר היקר ביותר בעולם. הסיבה למחיר המופרז היא עור התנין שממנו עשוי הקולר, והעובדה שהוא מגיע עם 1,600 יהלומים 7 קראט, כולם על מצע של זהב לבן.

סכין גילוח של זאפירו
לרובנו יש שיער גוף עודף, בין אם הוא על הפנים, הרגליים, הזרועות. לגברים לעיתים יש נדידה של שיער מהראש לגב ולחזה וקולוניות של שיער המבצבצות מתוך האף והאוזניים. בואו נודה, אנחנו לא ממש נהנים מהתפרחת הזו, ולכן במשך מאות שנים נשים וגברים עמלו כדי להסיר את שיער הגוף העודף. גברים משתמשים בעיקר במכשיר חשמלי או סכין גילוח סטנדרטי, שטווח המחירים שלהם נע בין עשרות למאות שקלים. סכין הגילוח זאפירו הוא היקר ביותר בעולם ומחירו עומד על 10,000 דולר, מה גם שהוא נחשב לסכין גילוח נדיר כי ייצרו רק 99 כאלו. זאפירו עשוי פלדת אל חלד רפואית, להבים העשויים ספיר מלאכותי, וידית מאירידיום (מתכת הדומה לפלטינה).

משקפי שמש של דולצ'ה וגבאנה
אנחנו סאקרים של מותגים, ומוכנים לבזבז לעיתים מאות שקלים רק בגלל שמו של בית העיצוב של משקפי השמש שלנו. דולצ'ה וגבאנה אמנם מייצרים משקפים להמונים אך גם לבעלי הממונים. דגם DG2027b שנראה זול ומצועצע מדי כמו שאר הדגמים שלהם הוא בעל מסגרת העשויה מזהב, וכדי להרכיב אותם ולהרגיש כמו מיליון דולר, המיליארדרים נפרדים מסכום פעוט של 383,609 דולר.

המשקפיים של דולצ'ה וגבאנה

המגדל של אמבאני
כשלאנשים יש הרבה כסף, הם לרוב יבזבזו אותו על נכסים. הם יחיו בבתים גדולים ומפוארים, לעיתים יהיו להם כמה בתים, בעיר, בכפר ובמדינות שונות. המיליארדר ההודי, למעשה האיש העשיר ביותר בהודו, אמבאני מוקש לא הסתפק בבית, הוא בנה לעצמו גורד שחקים בן 27 קומות למשפחה בת 6 נפשות. המגדל מגיע עם קולנוע, חניון המספיק ל-168 מכוניות (כמספר המכוניות שלו), מנחת מסוקים, וחדר שמדמה אקלים של חורף כשמתחשק לו קצת להתאוורר מהלחות של מומבאי. גורד השחקים שלו מפרנס כ-600 עובדים, ונדרשה למוקש השקעה של מיליארד דולר כדי לבנות אותו. אחרי ההוצאה הזו נשאר למוקש נטו של למעלה מ -21 מיליארד דולר.

נעלי עקב של שליס
קארי בראדשו מ"סקס והעיר הגדולה" הראתה לכולנו שאהבתה של אישה לנעליים ובעיקר לנעלי מעצבים אינה נמדדת בכסף. אבל אם חשבתם שהנעליים הכי יקרות שאתם מכירים הם של המעצב לואי ויטון, טעיתם. נעלי עקב של המעצב הבריטי כריסטופר מיכאל שליס עולות קרוב ל- 220 אלף דולר לזוג, מהסיבה הפשוטה שהן עשויות זהב טהור וכוללות 2,200 יהלומים בשווי 30 קראט. סינדרלה מתהפכת בקברה.

יאכטה גדולה במיוחד
סירות ויאכטות משמשות לדייג, שייט ולפעמים גם מגורים עבור ההרפתקנים שבינינו. כמו בהרבה דברים אחרים, הגודל קובע – את המחיר. יאכטה יותר גדולה היא יותר יקרה. ולכן, רוב האנשים מסתפקים בסירות צנועות שלא דורשות אחזקה מאסיבית. כשאתה מאוד עשיר עלויות אחזקה זה כסף כיס ולכן הם מעדיפים את היאכטה שלהם גדולה. מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט, שילם כ- 72.3 מיליון דולר עבור אואזיס, היאכטה שלו, שמלינה 19 אנשים, והיא מגיעה עם בריכה, מנחת מסוקים וחדר כושר.

הכריש של מנהל קרנות הגידור
סטיבן כהן, מנהל קרנות גידור בוול סטריט, איש השווה למעלה מ -12 מיליארד דולר, אוהב אמנות. ב-2013 הוא רכש ציור של פיקאסו ב-155 מיליון דולר. ב-2006 הוא קנה את הציור "אישה III", של ווילם דה קוניג תמורת 137.5 מיליון דולר. אולם הרכישה הידועה שלו עלתה מעט פחות – "רק" 8 מיליון דולר. המדובר ביצירה של האמן והפסל האנגלי דמיאן הירסט "חוסר היתכנותו הגשמית של המוות במוחו של אדם חי" מ-1992. העבודה הכילה אקווריום זכוכית גדול ובו כריש טיגריסי (Tiger shark) המשומר בכמויות עצומות של פורמלין.

המטוס של אוסמנוב
מטוס פרטי נמצא תמיד ברשימת הרכישות של מיליונרים ומיליארדרים, ויש בזה מן ההיגיון. מדוע שתטוס כאדם פשוט במחלקה ראשונה כאשר אתה יכול לטוס לכל יעד שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה, מבלי לקנות כרטיסים, לחכות בתורים, או לאבד את המטען שלך. למיליארדר הרוסי אלישר אוסמנוב יש את אחד המטוסים הגדולים והיקרים ביותר בעולם. אוסמנוב קנה איירבוס A340-300 המהווה את הסילון הפרטי הגדול ברוסיה ובאירופה. האיירבוס מוערך כיום בין 350-500 מיליון דולרים.

תספורת של סולטן
מדי כמה חודשים רצוי לרענן את קצוות השיער, בין אם זה בשיטת עשה זאת בעצמך או אצל הספר האישי שלך. יש כאלה שמוכנים לשלם כמה מאות שקלים עבור תספורת אצל מעצב שקנה לעצמו שם, ויש אנשים כמו סולטן ברוניי שמסיבה כלשהי בוחרים לשלם סכום עתק עד כדי גיחוך כדי להסתפר. הסולטן, שהוא אחד האנשים העשירים בעולם עם שווי של למעלה מ-20 מיליארד דולר, מסתפר רק אצל מעצב השיער קן מודסטו אותו הוא מטיס לביתו ממרחק של אלפי קילומטרים. עלות התענוג – 20 אלף דולר עבור כל תספורת.

החללית של ברנסון
ריצ'רד ברנסון הוא אחד המיליארדרים הידועים והאהודים ביותר. הוא עשה את הונו מקבוצת וירג'ין, התאגיד הבינלאומי הכולל מאות חברות, ביניהן חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק. כשהעשירים ימצו את הטיסות לקאריביים או לניו יורק, הם יחפשו יעד אקזוטי יותר, כמו הירח. ברנסון שילם כ-200 מיליון דולר על מנת לבנות מעבורת חלל מתפקדת שיכולה לשלוח לפחות שמונה נוסעים לחלל. ברנסון סבור כי תיירות חלל היא העתיד ונתן לה את השם הראוי וירג'ין גלקטיק. סיכוי קלוש לאובר בוקינג – כרטיס יחיד עשוי לעלות כ -200,000 דולרים.

וירג'ין גלקטיק. כרטיס יעלה 200 אלף דולר | צילום: Virgin Galactic

השעון של בזוס
מאז המצאת הסלולר, אנחנו כמעט לא עונדים שעונים, למעט נאמני אפל, שרוכשים כל צעצוע חדש שהחברה משווקת. מייסד אמזון, ג'ף בזוס, הקציב 42 מיליון דולר מהונו כדי לבנות שעון גדול מאוד בתוך מערה בטקסס, והוא צפוי לעבוד לפחות לתקופה של 10,000 שנה.

ספר של דה וינצ'י
אם יש פריט אחד בכל הרשימה הזו שערכו לא יסולא בפז, זהו ספר. לספרים יש ערך תרבותי, היסטורי ורגשי. ליאונרדו דה וינצ'י הוא אחד המוחות הגדולים בהיסטוריה. כשעוד היה בחיים, הוא כתב מספר ספרים, שחלקם למרבה המזל שרדו את מבחן הזמן. אחד הספרים האלה הוא קודקס לסטר. זהו אוסף מחברות שנכתבו בין השנים 1507 – 1510, ועוסקות בחקר המבנה הפיזי של העולם: השמש, הירח, כוח הכבידה, מאובנים ועוד. הקודקס נקנה על ידי ביל גייטס ב-1994 בעבור 30.8 מיליון דולרים.

לכתבה במאקו

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.