Forbes Israel Logo

לאחר העליות בוול סטריט המסחר באחד העם נסגר ביציבות

לאחר עליות השערים החדות אתמול בוול סטריט על רקע הרגיעה המסתמנת בגזרת רוסיה-אוקראינה, נפתח היום המסחר בבורסה באחד העם ביציבות.

מדד ת"א 25 נסגר סביב רמות הפתיחה ומדד ת"א 100 עלה ב-0.1%. מדד הבנקים נסגר על רמתו מאמש, מדד התקשורת ירד ב-0.8% ומדד הנדל"ן עלה ב-0.1%. מדד הנפט והגז הוסיף 0.3% לערכו ומדד הטכנולוגיה איבד 0.8% מערכו.


צילום: אהוד כהנים

השותפות בקידוח ליוויתן ריכזו היום עניין לאור המתח שנוצר סביב עסקת השקעתה של חברת וודסייד האוסטרלית בפיתוח המאגר. החברה הודיע כי היא עשויה לחזור בה מן הסיכומים אליהם הגיעה עם השותפות הישראליות אם שיעור המס על ייצוא הגז מן המאגר יועלה. בינתיים פורסם כי האוצר אכן יוזם העלאה של המס וכעת מחכים המשקיעים לתגובתה של וודסייד. מניית רציו עלתה ב-0.2%, מניית דלק קידוחים עלתה ב-1% ומניית אבנר ירדה ב-0.1%.

ב-FXCM ישראל אמרו היום כי על רקע השיפור בסנטימנט הסיכון, נמשך הלחץ כלפי מטה על הדולר-שקל. "הצמד נסחר בנטייה שלילית מתחילת השבוע ובוחן כעת את רמת 3.48. ירידה מתחת ל-3.47-3.48 עשויה לתת את האות למפולת לעבר השפל האחרון ב-3.454. רק עלייה מעל 3.50 עשויה להפחית את הלחץ, ואולם לאור התנאים הנוכחיים בשוק המט"ח העולמי והמקומי הסבירות לכך אינה גבוהה כעת. בנק ישראל סיכן הרבה כאשר בחר להוריד בשבוע שעבר את הריבית, וזאת במידה רבה כדי להגן על שער החליפין, ומעניין יהיה לראות האם בנק ישראל יבחר להתערב באופן מסיבי במידה ונראה שבירה כלפי מטה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.