Forbes Israel Logo

לאחר חידוש הירי: המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה מעורבת, לאחר שבמשך מרבית היום שלט הצבע הירוק במסכים באחד העם על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט. גם היום ממשיכות עליות השערים בבורסה בניו יורק, כשגם בבורסות אירופה מתנהל המסחר במגמה חיובית.

אך לאחר שבמשך מרבית היום נרשמה מגמה מעורבת בבורסה, חידוש ירי הרקטות מרצועת עזה בשעות אחר הצהריים הביא למחיקת העליות והמסחר ננעל במגמה מעורבת.  מדד ת"א 25 ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד ת"א 100 עלה ב-0.2% ומדד הבנקים המשיך לאבד גובה – ונחלש ב-0.5%. מדד התקשורת נחלש ב-0.2%, מדד הנדל"ן הוסיף 0.3% לערכו ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.7%. 

מניות הבנקים שרשמו אתמול ירידות חדות בהובלת בנק לאומי שצנחה ב-2%, המשיכו לרכז עניין גם היום. עם סיום המסחר התברר כי הבנקים טרם החלו להתאושש כשמניית בנק הפועלים נחלשה ב-0.2%, מניית הבנק הבינלאומי איבדה 0.7% מערכה ומניית לאומי ירדה ב-0.3%, בעוד בנק מזרחי-טפחות טיפס ב-0.3%. מניית חברת טאואר התחזקה היום והוסיפה 4.2% לערכה, לאחר שבית השקעות בארה"ב פרסם המלצת קנייה למנייה.


צילום: אהוד כהנים

הדולר המשיך להתחזק היום מול השקל וננעל ברמה של 23.5 שקלים. ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הטריגר לזינוק ביממה האחרונה היו נתוני הצמיחה הירודים שפורסמו ביום ראשון בישראל. זה זמן רב שלא ראינו את שוק המט"ח המקומי מגיב בעוצמה כזו לנתוני מקרו. ואולם, כעת כשהמפנה הולך ומתהווה, כל ידיעה שלילית מוסיפה לכדור השלג ומהווה טריגר לגל של מכירות שקל. כעת המבחן הבא של הצמד יהיה ב-3.515. עלייה מעל רמה זו תחזיר את הצמד לאזורי הטווח של המחצית השנייה של 2013, בין 3.515 ל-3.50."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.