חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לאחר שהמפגינים פונו מהכיכר: ארגוני העובדים ישביתו את טורקיה

אחד מהאיגודים המקצועיים הגדולים ביותר במגזר הציבורי בטורקיה הודיע כי יפתח בשביתה כללית מחר וזאת לאחר שהמשטרה הסתערה אמש על כיכר טאקסים, ירתה גז מדמיע ופינתה בכוח את אלפי המפגינים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"לאחר ההתערבות הפראית בפארק גאזי, קיבלנו החלטה לפתוח בשביתה – מחר נכריז על שביתה כללית", אמר מוסטפא טורגוט, הדובר של ציבור עובדי איגודי הקונפדרציה (KESK), שבו יש כמה 240,000 עובדים ב-11 איגודים מקצועיים. איגוד עובדים נוסף, הקונפדרציה של איגודים מקצועיים (DISK), קיימה ישיבת חירום אמש בשאלה האם גם ללהצטרף שביתה.


צילום: רויטרס

כאמור אמש, ירתה המשטרה הטורקית גז מדמיע והשתמשה בתותחי מים נגד מאות המפגינים השוהים בכיכר טאקסים. זמן קצר לפני כן דרש ראש הממשלה ארדואן מפעילי המחאה לפנות את הכיכר, והזהיר אותם כי אם לא יעשו כן, יפונו בכוח.

שורות של שוטרים וכלי רכב חמושים כיתרו את הכיכר, שם הקימו מתנגדיו של ארדואן עיר אוהלים במהלך השבועיים האחרונים. מספר בני אדם, שככל הנראה נפצעו בעימותים, פונו מהמקום באלונקות ובאמבולנסים.

פעולות המשטרה מגיעות לאחר ששלשום, לאחר הטון המפויס שנשא במהלך השבוע, עבר ראש ממשלת טורקיה לאיים. "ניפטר מעושי הצרות בכיכר טקסים תוך 24 שעות", אמר ארדואן בנאום שנשא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן