חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לאחר 3 ימים של ירידות: המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת

המסחר בבורסות אירופה שהתנהל עד אחר הצהריים בירידות על רקע צניחת הבורסות באסיה ננעל הערב במגמה מעורבת. השווקים הגיבו תחילה בדאגה להורדת תחזית הצמיחה הגלובלית של הבנק העולמי, כשלכך התלווה חשש כי הבנק הפדרלי יודיע על הפסקת ההרחבה הכמותית בארה"ב, אולם נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב סייעו לשווקים לעלות לאחר 3 ימים של ירידות.

בורסת ולונדון התחזקה ב-0.1%, בורסת פרנקפורט איבדה 0.6% מערכה ובורסת פאריס הוסיפה 0.1%.

מנהיגי ה-G8 צפויים לקיים בשבוע הבא סיעור מוחות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ביבשת ומדיניותם המוניטרית בפסגה שתערך בצפון אירלנד – כך אמר היום לרויטרס מקור גרמני. "לגיטימי שישנן דעות שונות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ומדיניותם המוניטרית ברחבי העולם", אמר המקור הגרמני. "הקלה על המדיניות המוניטרית כך שתהיה רופפת יותר יכולה להוות חלק מהדיונים", הוסיף. במהלך הפסגה תיפגש קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש הממשלה היפני, שינזו אבה.

הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח ב-2013 ב-2.2% – כך הודיע הבנק העולמי. מדובר בתחזית נמוכה מהקודמת שפרסם הבנק לפיה הצמיחה השנה תסתכם ב-2.4%, וכן בנתון נמוך מהצמיחה ב-2012 שהסתכמה ב-2.3%. תחזית הצמיחה לגוש היורו עודכנה גם היא כלפי מטה, להתכווצות של 0.6%, לעומת התכווצות של 0.1% על פי התחזית הקודמת.

צילום: רויטרס

בדו"ח הדו שנתי שפרסם הבנק נאמר כי בניגוד לשנים האחרונות, השווקים המתפתחים צפויים לחוות האטה שתשפיע על הכלכלה הגלובלית לרעה. כלכלני הבנק סבורים כי על מנת לשמור על הצמיחה, צריכות המדינות המתפתחות, כגון סין וברזיל, להקפיד על רפורמות מבניות נוקשות.

החשש העיקרי של המשקיעים הוא מכך שהבנק הפדרלי של ארה"ב יחליט להפסיק את תוכנית ההרחבה הכמותית. בשבוע הבא יקיימו בכירי הבנק את ועידת השוק הפתוח. הוועידה תתקיים על רקע החלטת הבנק היפני שלא להרחיב את רכישת האג"ח שלו, החלטה שאיכזבה מאוד את השווקים. 

בנוסף גם חוסר היציבות הפוליטית ביוון מעיבה על המסחר בשווקים. ממשלת יוון ממשיכה את הקיצוצים הנרחבים במגזרים השונים במשק, כחלק מתנאי החילוץ הבינלאומי שניתן לה על ידי האיחוד האירופי. השבוע החליטה ממשלת יוון על סגירת תחנות הרדיו והטלוויזיה הממלכתיות במדינה ועל פיטורי 2,500 העובדים בהן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן