Forbes Israel Logo

לא אבדה תקוותנו: האם משחקי וידאו הופכים ילדים לחכמים יותר?

משחקי וידאו מספקים לנו אתגרים סביבתיים, פאזלים כיפיים ואינסוף שעות של בידור. כיום נראה שיותר מדי אנשים מבזבזים את הזמן שלהם בניסיון לגלות עולמות חיצוניים, לשמור על הנסיכה זלדה או לתפוס פוקימונים. כל הזמן הזה שמבוזבז מול מסך מחשב, פשוט לא יכול להיות טוב לנו ולא יכול להיות טוב עבור הילדים שלנו. האם הוא כן יכול? רוב ההורים, כולל ההורים שלי, יגידו לכם בוודאי שלא. אבל מחקר שנערך באוסטרליה, יגיד למרבה ההפתעה שכן. לאחר סקר של 12,004 תלמידים ברחבי 772 בתי ספר, התגלה שתלמידים שבילו זמן משמעותי במשחקי וידאו ברשת קיבלו ניקוד גבוה יותר במתמטיקה, קריאה ומדע, בעוד שתלמידים שבילו את זמנם במדיה החברתית קיבלו ניקוד נמוך יותר.

משחקי וידאו הם אולי אתגר אינטלקטואלי לילדים | צילום: fotolia

הסקר התמקד בעיקר בשימוש באינטרנט בקרב בני הגיל 15, והשווה את המספרים האלה למבחנים שנעשו לאחרונה. שימוש באינטרנט בקרב בני נוער אוסטרלים גבוה מהשימוש בארה"ב – 97% לעומת 93% – אבל בשתי המדינות יש מספרים גבוהים של צעירים שמבלים את זמנם ברשת בהשוואה לאירופה, 86%. הסקר הראה כי התלמידים שמבלים את זמנם ברשת משחקים, מעורבים במדיה החברתית ומעורבים בפעילויות רבות אחרות. המספרים גם מראים כי התלמידים ששיחקו במשחקים, לרוב קיבלו ניקוד גבוה יותר בכל שלוש הקטגוריות האקדמיות, בעוד שתלמידים שבילו את רוב זמנם האינטרנטי במדיה חברתית, קיבלו ניקוד נמוך יותר.

האם זה אומר שמשחקי וידאו גורמים לילדים לקבל ניקוד גבוה יותר במבחנים ושמדיה חברתית גורמת להם לקבל ניקוד נמוך יותר? לא בטוח כלל. המשמעות יכולה להיות שמשחקי וידאו מושכים תלמידים שיש להם כישורים מסוימים לפתרון בעיות. תלמידים שמבקשים לאתגר עצמם אינטלקטואלית מחוץ לבית הספר, בוודאי ימצאו משחקי וידאו כבידור טוב יותר מאשר פייסבוק. דבר אחד בטוח – מחקר נוסף בהחלט דרוש כאן.

האינפוגרפיקה הבאה מראה את תוצאות הסקר:


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.